آیا می دانید یک صندلی مطالعه خوب چه ویژگی هایی دارد؟

۷ بازديد

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که آیا دنیایی بجز دنیای انسان ها نیز وجود داشته باشد؟ اگر فکر کرده اید آیا پاسخی برای این سوال دارید؟ ما به این سوال فکر کردیم و پاسخ این سوال آری می باشد. تمام مخلوقات و اشیاء موجود در اطراف ما در دنیای ویژه خود زندگی می کنند.

 

ما در این مطلب قصد داریم که شما را به دنیای ماجرا جویانه ی صندلی ها ببریم و تا با دنیایشان آشنا شوید. در گذشته های دور از صندلی فقط به عنوان وسیله ای برای نشستن استفاده می شد اما به مرور زمان مفهوم کاربردی صندلی تغییر پیدا کرد و در موارد مختلفی بکار گرفته شد. تا به امروز که شما این مطلب را مطالعه می کنید دنیای صندلی ها بسیار گسترده شده است و انواع مختلف صندلی با کاربرد های متفاوت مانند صندلی های راک، انواع مبل، صندلی های اداری، صندلی های مخصوص میزتحریر و میزکامپیوتر و صندلی های مطالعه وارد دنیای صندلی ها شدند که هر کدام ویژگی های منحصربه فرد خود را دارند. در بین همه ی این صندلی ها، صندلی مطالعه از اهمیت بیشتری در مقایسه با دیگر انواع صندلی برخوردار است و باید در خرید آن وقت و دقت بیشتری صرف کنید. برای اینکه بتوانید بهترین انتخاب را در تهیه صندلی مطالعه داشته باشید باید بدانید که یک صندلی مطالعه خوب چه ویژگی دارد. هدف ما در این مطلب پاسخ به این سوال است، با ما همراه باشید.

 

آیا می دانید یک صندلی مطالعه خوب چه ویژگی هایی دارد؟

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به کتاب و کتابخوانی اهمیت می دهید بهتر است بدانید که در مدت زمان مطالعه اگر بستر فیزیکی مناسبی برای شما فراهم باشد مطالعه ی شما بسیار مفیدتر و لذت بخش تر از قبل خواهد بود. یکی از این بسترهای مناسب و ارگونومیک صندلی مطالعه می باشد. صندلی مطالعه، صندلی ای است که نه تنها برای کتاب خواندن بلکه برای استراحت های طول روز و تماشای تلویزیون نیز استفاده می شود پس می توانیم صندلی مطالعه را پناهگاهی امن و مطمئن برای اوقات فراغت انسان تعریف کنیم که درنتیجه ی این تعریف باید اهمیت خاصی به انتخاب و خرید آن بدهیم. در خرید یک صندلی مطالعه ی خوب اولین و مهمترین گزینه، سلیقه  شما و راحت بودن صندلی برای فیزیک بدنی شماست که باید به آن توجه ویژه ای داشت. بعد از در نظر گرفتن سلیقه در انتخاب یک صندلی مطالعه خوب باید به ویژگی های دیگر نیز توجه کنید تا بتوانید بهترین گزینه برای یک صندلی مطالعه را تهیه کنید. در ادامه ما به بررسی ویژگی های یک صندلی مطالعه خوب می پردازیم.

 

 

 

 

 

ویژگی های یک صندلی مطالعه ی خوب

عرض مناسب در صندلی مطالعه

بطور معمول صندلی مطالعه برای نشستن های طولانی مدت استفاده می شود و به همین دلیل اصلی ترین رکن در این صندلی ها راحتی آنها می باشد. یکی از مواردی که حس راحتی را به انسان القا می کند عرض صندلی است. هر چه عرض صندلی مطالعه بیشتر باشد بهتر است زیرا زمانی که بر روی صندلی مشغول مطالعه هستید در مدت زمان های کوتاه بدن خود را می چرخانید و شکل قرار گرفتن بدن را تغییر می دهید، هر اندازه که صندلی مطالعه عریض تر باشد این حرکات چرخشی بدن آسان تر انجام می شود.

 

 

 

 

 

تیکه گاه و نشیمن مناسب در صندلی مطالعه

درباره ی خرید صندلی و مبلمان خانگی یک جمله وجود دارد که می گوید: اگر می خواهید صندلی ای را بخرید که راحتی را برای شما به ارمغان بیاورد آن صندلی باید تکیه گاه ونشیمن مناسبی برای کمر شما داشته باشد و وقتی روی آن می نشینید باید این احساس به شما دست دهد که شما در آغوش کسی هستید. این جمله به این معناست که تکیه گاه کمر شما باید فضای پشتتان را کاملا بپوشاند برای اینکه این جمله را در خرید صندلی مطالعه بکاربگیریم بهتر است دنبال صندلی هایی با تکیه گاه بلند و قوس دار باشیم.

 

 

 

 

 

پوشش دهی مناسب پا و پشت پا در صندلی مطالعه

به طور قطع همه ی ما حداقل برای یکبار این جمله را شنیده ایم که پا قلب دوم انسان هاست پس به همین دلیل باید همه جا و همیشه به آن توجه داشته باشیم. بهترین نوع صندلی مطالعه، صندلی هایی هستند که به شکل کلاه الف در زبان فارسی( آ )می باشد چون کاملا فضای پشت پا را پوشش می دهد و پا در این حالت در بهترین وضعیت خود قرار می گیرد و فرآیند خون رسانی به درستی انجام می شود. البته صندلی هایی که خود دارای پاف جداگانه برای قرار دادن پا می باشند نیز کاربردی هستند ولی راحتی صندلی های موج دار را ندارند.

 

 

 

 

 

مموری فوم در نشیمن صندلی مطالعه

مموری فوم یا همان فوم حافظه دار، به دلیل ساختار و مواد تشکیل دهنده ی آن(پلی اورتان) وقتی جسمی روی آن قرار می گیرد تحت دو عامل فشار و گرما شکل آن جسم را به خود می گیرد و هنگامی که جسم از روی آن برداشته می شود پس از گذشت چند ثانیه به حالت خود بازمی گردد که در نتیجه ی این عمل نیروی کمتری به جسم وارد می شود. هدف از نشستن بر روی صندلی مطالعه، نشستن برای مدت زمان طولانی است و در این حالت بدن انسان باید در بهترین وضعیت قرار داشته باشد به لذا توصیه می شود صندلی هایی که به عنوان صندلی مطالعه خریداری می شوند حداقل یک لایه مموری فوم در آن ها استفاده شده باشد تا از وارد شدن نیروی اضافی به بدنتان جلوگیری شود و بدن و ستون فقرات همگی در یک راستا قرار بگیرند. با این کار شما ساعت ها بدون احساس خستگی می توانید بر روی صندلی مطالعه ی خود مطالعه کنید و از این کار لذت ببرید.

 

 

 

 

 

انتخاب رنگ مناسب برای صندلی مطالعه

در بین متخصصان طراحی دکوراسیون کمتر کسی را پیدا می کنید که به رنگ در دکوراسیون توجه ویژه ای نداشته باشد زیرا یکی از اصلی ترین المان ها در طراحی دکوراسیون و انتخاب وسایل منزل رنگ است. دلیل این اهمیت بالا این است که رنگ تنها عاملی است که در دکوراسسون به طور مستقیم بر عواطف و احساسات و اعمال انسان ها تاثیرگذار است. این امر در خرید صندلی مطالعه هم پراهمیت است زیرا شما برای مطالعه معمولا زمان زیادی صرف می کنید و در این مدت تاثیرگذار ترین رنگ در اطراف شما رنگ صندلی می باشد که شما بر روی آن نشسته اید. هر چه رنگ انتخابی شما شاداب تر و بانشاط تر باشد تاثیر مثبت بیشتری خواهد داشت.

 

تا به اینجا شما وارد دنیای صندلی ها شده اید و اطلاعاتی درباره صندلی مطالعه کسب کردید و دانستید که صندلی مطالعه چیست و یک صندلی مطالعه ی خوب چه ویژگی هایی دارد. در ادامه می خواهیم شما را بیشتر در دنیای صندلی مطالعه وارد کنیم و تا با انواع این صندلی ها آشنا شوید.

 

 

 

 

 

انواع صندلی مطالعه ی موجود در بازار ایران

انواع صندلی راکصندلی مطالعه ی راک

صندلی های مطالعه ی راک یا همان صندلی های نَنویی یکی از جالب ترین انواع صندلی ها می باشد که از آن نه تنها برای مطالعه بلکه برای کار های دیگری مثل استراحت، خوابیدن کوتاه مدت نیز استفاده می کنند. صندلی های راک به دلیل حرکت آرام و یکنواخت گهواره ای شکل خود در زمان استفاده ازآن به انسان آرامشی انحصاری می دهد اما اگر بر روی این صندلی ها یک لایه ابر یا مموری فوم رویه کوبی شود شما احساس آرامش مضاعف خواهید داشت و در نهایت باعث می شود تا به راحتی در زمان های طولانی به مطالعه ادامه دهید. خانواده ی صندلی های راک آنقدر گسترده و بزرگ است که ما باید در یک مطلب مجزا به بررسی آنها بپردازیم و به همین دلیل امروز تنها با نام بعضی از انواع صندلی راک آشنا خواهیم شد. محبوب ترین صندلی های راک موجود در بازار ایران صندلی های راک چوبی هستند که قطعا همه ما با آنها آشناایم اما درحال حاضر معروف ترین صندلی راک در بازار جهانی را می توان صندلی های طراحی شده توسط آقای ایمز معرفی کرد، این صندلی ها با سبک طراحی مینیمال خود و تلفیق هوشمندانه و باظرافت چوب، فلز و فایبرگلاس تحول عظیمی در بازار صندلی های راک ایجاد کرد. این سبک از صندلی های راک به تدریج وارد بازار ایران نیز شدند که مورد اقبال مخاطبان قرار گرفت.

 

 

 

 

 

صندلی مطالعه ی موج دار

این صندلی ها به دلیل قوسی که در بدنه ی خود دارند بسیار مناسب برای مطالعه می باشد، چون تمام قسمت های بدن را پوشش می دهد. اما در خرید این نوع از صندلی های مطالعه باید دقت داشته باشید تا زاویه ی انحنای صندلی مناسب برای فیزیک بدن شما باشد چون در غیر این صورت نه تنها هیچ فایده ای ندارد بلکه باعث وارد شدن صدمات خطرناکی به ستون فقرات می شود.

 

 

 

 

 

انواع صندلی های میز تحریرصندلی های مطالعه ی برای میزتحریر

تمام انسان های دنیا هر کدام سلیقه و اخلاق خاص خود را دارند، بسیاری از افراد تمایل دارند هنگام مطالعه یک میز مناسب روبه رویشان قرار بگیرد و کتاب خود را روی آن قرار دهند و یادداشتی بنویسند. صندلی مطالعه این افراد باید علاوه بر داشتن ویژگی های ذکر شده دارای ارتفاع مناسب برای میزتحریر باشند. اگر بازهم بخواهیم سری به بازار جهانی بزنیم اولین و برترین نامی که با آن مواجه خواهیم شد نام صندلی های میزتحریر ایمز است. آقای ایمز با طراحی های بی نظیر خود بخش عظیمی از فروش صندلی در بازار جهان را به خود اختصاص داده است. این صندلی ها با طراحی خلاقانه و مهندسی خود بهترین گزینه به عنوان یک صندلی مطالعه ی خوب برای میزتحریر هستند.

 

 

 

 

 

صندلی مطالعه کودکان

این صندلی ها به نسبت دیگر مدل در ابعاد کوچکتری ساخته می شوند تا با آناتونی بدن کودکان و نوجوانان سازگار باشد و باعث ایجاد حس آرامش در آنها شود. البته مخاطبان صندلی های مطالعه ی کودکان در کشور های اروپایی خیلی بیشتر است زیرا آنها از همان ابتدای کار فرزندان خود را با مطالعه آشنا می کنند و اهمیت زیادی به سلامت جسمی کودکان خود می دهند.

 

 

 

 

 

انواع مبل شنی و بادیصندلی مطالعه ی شنی

صندلی مطالعه ی شنی را اصطلاحا مبل شنی هم می نامند. داخل این صندلی از موادی کاملا طبی و ارگونمیک پر می شود و به همین دلیل به محض نشستن بر روی آن تمام فضای پشت گردن و پا ی شما پر خواهد شد و شما در حین استفاده از احساس خستگی نخواهید داشت.

 

دنیای صندلی های مطالعه آن قدر متنوع و پیچیده است که در حوصله ی این مطلب نمی گنجد تا به همه ی انواع آنها بپردازیم. از این که به خود احترام گذاشتید و این مطلب را مطالعه کردید از شما سپاس گزاریم، امیدواریم که نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

راهنمای جامع خرید انواع میز تلویزیون

۶ بازديد

اینکه چه نوع میز تلویزیونی را انتخاب می کنید، سهم به سزایی در سیستم سینمای خانگی و جلوه دکوراسیون منزل شما دارد. یک میز تلویزیون مناسب علاوه بر اینکه جلوه مدرنی به دیزاین فضا می بخشد، باید فضای کافی برای عناصر مختلف مرتبط با آن نیز داشته باشد.

در این مقاله به ارائه راهنمای جامع خرید انواع میز تلویزیون بپردازیم، اگر شما هم تصمیم به خرید این عنصر تاثیرگذار از وسایل اتاق پذیرایی دارید در ادامه با ما همراه باشید.

 

در مورد اندازه میز تلویزیون به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

اولین نکته ای که قبل از خرید میز تلویزیون نیاز است مورد توجه قرار دهیم، اندازه و ابعاد آن است. اگر اندازه دقیق تلویزیون خود را نمی دانید، با یک نوار مخصوص اندازه گیری، اندازه قطر آن را بدست آورید. فراموش نکنید درحالیکه اندازه تلویزیون را بر اساس قطر آن می سنجند، اندازه میز تلویزیون را بر اساس طول آن عرضه می کنند. اگر یک میز و میز تلویزیون با ابعاد یکسان دارید، در واقع میز تلویزیون شما بزرگ تر است. طول میز تلویزیون شما باید حداقل مساوی با قطر تلویزیون تان باشد، هرچند می توانید میزی بزرگ تر انتخاب کنید تا فضای کافی برای قرار دادن عناصر مختلف از جمله عناصر دکوری در اطراف آن را داشته باشید. به عنوان مثال برای یک تلویزیون 55 یا 65 اینچی، میزی به طول 144 الی 203 و برای یک تلویزیون 43 اینچی، میزی به طول 100 الی 144 گزینه ای مناسب خواهد بود. مسئله ابعاد میز تلویزیون بسیار مهم و قابل بحث است، به شما توصیه می کنیم حتما مقاله " راهنمای انتخاب ابعاد میز تلویزیون " را با دقت مطالعه کنید

عکس میز تلویزیون شیک و ساده

 

 

مناسب ترین جنس میز تلویزیون کدام است؟

در میان گزینه های مختلف، چوب، فلز و شیشه سه گزینه اصلی پیش روی شما خواهند بود. میز تلویزیون های چوبی با جلوه باشکوه خود انتخابی مناسب برای بسیاری از سبک های دکوراسیون شامل سنتی، کلاسیک، مدرن، مینیمال، بوهمین، روستیک، ترکیه ای خواهند بود. دلیل این سازگاری بالا هم به تنوع در رنگ و طرح آن بر می گردد. چوب هایی که از آنها در ساخت میز تلویزیون استفاده می شود شامل گیلاس، افرا، بلوط و ماهون می شوند. میزهای فلزی که جلوه منحصربه فردی به فضا می بخشند، موارد استفاده محدودتری داشته و گزینه ای مناسب برای منازلی با سبک دکوراسیون مدرن، بوهمین و صنعتی محسوب می شوند. سومین گزینه میزهای شیشه ای اند که زمانی توجه زیادی را به خود جلب کردند و البته همچنان هم طرفداران خاص خود را دارند. این میزها با انعکاس نوری که از سطح خود دارند، گزینه ای مناسب برای فضاهای کوچک محسوب می شوند. 

 

 

انواع میز تلویزیون بر اساس طرح آنها کدام اند؟

بعد از توجه به اندازه و جنس، نوبت به طرح آن است که مدنظر قرار گیرد. در دهه های گذشته شاهد حضور میز تلویزیون های متنوعی با طراحی هایی هیجان انگیز در بازار بوده ایم، در این میان می توان آنها را به پنج گروه اصلی تقسیم کرد. در ادامه به بررسی این پنج نوع طرح می پردازیم:

 

- میز تلویزیون قفسه باز

 این نوع از میز تلویزیون خیلی سریع به محبوبیت رسیدند. این طرح بیشتر از همه مورد توجه افرادی قرار گرفت که به دنبال میز تلویزیونی ساده و مینیمال که بخش های زیادی نداشته باشد، بودند. این نوع میز معمولا حالت پله ای دارد و از دو یا چند قفسه باز ساده تشکیل شده است. اگر به فضای ذخیره سازی زیادی احتیاج ندارید یا نیازمند کشوهایی برای نگه داری کتاب یا دیگر موارد مشابه نیستید، این میز انتخابی مناسب برای دیزاین مدرن یا مینیمال منزل شما خواهد بود.

 

- میز تلویزیون کنسول

 این نوع میز دارای کشوها و قفسه های بسته بوده و اغلب ساختاری مستطیلی شکل دارد. اگر به دنبال میز تلویزیونی با فضای ذخیره کافی برای عناصر مختلف مرتبط هستید، این نوع میز همان گزینه ای است که به دنبال آن هستید.

 

- میز تلویزیون سکویی(پلتفرم)

 این میز تلویزیون ممکن است در استایل های مختلف و در جنس های متنوعی از جمله شیشه و فلز عرضه شود. این نوع میز اغلب هیچ نوع قفسه ای ندارد و صرفا پلتفرم یا سکویی برای قرار دادن تلویزیون تان روی آن است. این میزها برخلاف ظاهر خود، وزن زیادی ندارند و جابجایی آنها راحت است.

 

- میز تلویزیون کنج

 این نوع میز تلویزیون کلاسیک با توجه به طراحی مناسب برای فضاهای کوچک، هنوز هم مهمان منازل زیادی است. این میزها همچنین بهترین گزینه برای افرادی است که می خواهند میز تلویزیون خود را به اتاق خواب منتقل کنند.

 

 

- میز تلویزیون دیواری

 یکی از پرطرفدارترین و مدرن ترین انواع میز تلویزیون است که در طرح های مختلفی قابل استفاده اند. اگر می خواهید میز تلویزیون شما دور از دسترس کودکان یا حیوانات خانگی شما باشد، کاربردی بوده و استفاده بهینه ای از فضای عمودی ای که به خود اختصاص داده داشته باشد و در عین حال جلوه ای مدرن به دکوراسیون فضا ببخشد، میز تلویزیون دیواری همان گزینه ی مد نظر شما است.

 

 

میز تلویزیون چه رنگی انتخاب کنیم؟

پاسخ این سوال تا حد زیادی بستگی به پالت رنگ دکوراسیون منزل شما و جنس میز تلویزیون مدنظر شما است چرا که نوع ماده  اولیه ای که میز تلویزیون از آن ساخته می شود می تواند گزینه های پیش روی شما از نظر تنوع رنگی که دارند را تحت تاثیر قرار دهند. به عنوان مثال برخلاف میز تلویزیون های شیشه ای و فلزی، میزهای چوبی تنوع رنگ بالایی دارند. البته اغلب از رنگ هایی خنثی همچون سفید، مشکی و قهوه ای برای میز تلویزیون استفاده می شود و برجستگی اصلی را طرح و سبک میز تلویزیون به دیزاین منزل شما می بخشد.

 

سبک های مختلف میز تلویزیون کدام اند؟

میز تلویزیون هم همچون دکوراسیون منزل می تواند سبک های مختلفی داشته باشد. در این میان معروف ترین آنها عبارت اند از مدرن، سنتی، معاصر، روستیک و صنعتی که نامگذاری آن بر اساس انواع دیزاین های موجود در دنیای طراحی داخلی بوده تا به راحتی بتوانید آنها را با سبک دکوراسیون منزل خود هماهنگ کنید و فضایی منسجم و متعادل داشته باشید.

 

در این مقاله در کنار شما به ارائه راهنمای جامع خرید انواع میز تلویزیون پرداختیم. از اینکه تا پایان همراه ما بودید، بسیار خرسندیم. شما هم می توانید تجربیات خود را از خرید میز تلویزیون در ادامه با ما در قسمت نظرات همین صفحه به اشتراک بگذارید.

7 ایده جدید برای دکوراسیون اتاق خواب سال 2022

۶ بازديد

نوع دکوری که برای اتاق خواب تان انتخاب می کنید، سهم به سزایی در تبدیل آن به فضایی جذاب و هیجان انگیز دارد.

اتاق خواب فضایی است که این روزها اتاق کار و مطالعه ی ما نیز هست و حس و حالی که از آن دریافت می کنیم تاثیر مستقیمی بر کیفیت زندگی مان دارد، پس وقت گذاشتن برای طراحی دکوراسیون داخلی آن ارزشش را دارد. اگر علاقه مند به آشنایی با راه های تبدیل چیدمان اتاق خواب به محیطی منحصربه فرد هستید در ادامه با ما همراه باشید چرا که قصد داریم به معرفی ایده هایی متفاوت برای دکوراسیون اتاق خواب بپردازیم.

 

1. کاغذدیواری گل دار؛ ایده ای همیشه مُد برای اتاق خواب

بسیاری از افراد کاغذ دیواری های گل دار را منحصر به اتاق خوابی با دکوراسیون کلاسیک می دانند، این درحالی است که از این عناصر جذاب می توان برای یک دیزاین مدرن یا معاصر نیز بهره برد. در ادامه می توانید سرویس روتختی و ملحفه را نیز با طرح کاغذدیواری ست کنید و جلوه ای جذاب و منسجم به دیزاین ببخشید. در مورد انتخاب رنگ آن هم می توانید از دو رنگ که در پالت رنگ فضا وجود دارد، استفاده کنید.

 

اگر هم بیشتر از رنگ های خنثی همچون بژ، طوسی، خاکستری یا سفید در دکوراسیون استفاده کرده اید، می توانید کاغذ دیواری ای با رنگ هایی برجسته انتخاب کنید تا به فضای اتاق خواب جان ببخشید. اگر به دنبال انتخابی بی دردسر هستید از کاغذدیواری ای با گل های بزرگ برای اتاق خوابی بزرگ و بالعکس استفاده کنید. اما اگر اهل جسارت به خرج دادن هستید، می توانید دقیقا برعکس عمل کنید و جلوه ای منحصربه فرد ایجاد کنید.

 

 

2. عناصر دیزاین چوبی و جلوه ی بوهمین در اتاق خواب

اگر از طرفداران سبک روستیک، بوهمین، مینیمال، مدرن و معاصر هستید پس وقت آن رسیده که به استقبال عناصر دیزاین چوبی بروید. عناصری که با کیفیت و دوام بالایی که دارند از نظر اقتصادی به صرفه خواهند بود و البته در عین حال جلوه ای بی نظیر و لوکس به اتاق خواب می بخشند.

 

صندلی چوبی یکی از تاثیرگذارترین و خاطره انگیزترین عناصر دکوراسیون در ایجاد جلوه ای متفاوت و جذاب است که موجب ارتقای دیزاین اتاق خواب می شود. صندلی چوبی خود را می توانید با یک میز قدیمی ترکیب کنید تا جلوه ای بوهمین در دیزاین مدرن تان ایجاد کنید.

 

 

3. ست کردن چراغ رومیزی و کالای خواب برای رویایی تر شدن اتاقخواب

دیدگاه طراحان داخلی نسبت به ست کردن تغییرات زیادی کرده است. زمانی شاهد ست کردن بیشتر عناصر دیزاین از رنگ یا استایل بودیم اما امروزه کمتر شاهد ست کردن در این ابعاد هستیم. امروزه ست کردن را محدود به عناصر کمتری از دکوراسیون می کنند تا تاثیر بیشتر و البته متعادل تری از آن دریافت کنند. در این راستا یکی از جذاب ترین گزینه های پیش روی شما ست کردن یک یا چند عدد از کالای خواب همچون بالش یا تشک با چراغ رومیزی است. انتخاب هردوی آنها در رنگی برجسته از مجموعه ی آنها نقطه ای کانونی در دیزاین اتاق خواب تان خواهد ساخت.

 

4. دکور دیواری بالای تخت خواب

قسمت بالای تخت خواب فضایی مستعد برای دکور دیواری را در اختیار شما قرار می دهد. یکی از بهترین ایده ها برای این قسمت، نصب یک تابلوی بزرگ است. این تابلو اتاق خواب شما را بزرگ تر نشان می دهد و به آن جلوه ای مدرن می بخشد. همچنین می توانید یک تابلوی بزرگ را با چند تابلوی کوچک جایگزین کنید و به این صورت یک گالری دیواری جذاب خلق کنید. برای این کار نیازمند یکی از کاربردی ترین عناصر دکوراسیون اتاق خواب یعنی شلف دیواری خواهید بود تا تابلوهای کوچک و جذاب خود را روی آن قرار دهید. برای تکمیل دیزاین این بخش از اتاق خواب می توانید چندین کتاب یا گلدان کوچک را هم به ترکیب آن اضافه کنید.

 

 

5. آینه قدی؛ برای بزرگ تر شدن اتاق خواب

آینه قدی فضای اتاق خواب شما را روشن تر و بزرگ تر نشان می دهد و از آن فضایی مشابه آنچه در اینستاگرام شاهد آن هستید، می سازد. اگر از طرفداران سبک مینیمال و فضایی ساده هستید، یک آینه ی قدی ساده همان چیزی است که نیاز دارید. اما اگر به دنبال ایجاد فضایی رمانتیک به کمک آن هستید پس اضافه کردن ریسه های نوری به اطراف آن را امتحان کنید. این ریسه ها را می توانید از آن آویزان کنید یا در قسمت بالایی آن نصب کنید.

 

6. ساخت فضای مطالعه برای آرامش بیشتر در اتاق خواب

ایجاد فضای مطالعه بخش جدایی ناپذیر هر اتاق خوابی است. برای ایجاد این فضا تنها نیازمند یک صندلی و یک کتابخانه خانگی هستید. کتابخانه خانگی شما باید متناسب با نوع نیازهای شما و البته متناسب با سبک کلی دکوراسیون اتاق خواب تان باشد. اما آنچه جلوه ای جذاب تر و متفاوت به فضای مطالعه شما می بخشد، نوع دکوری است که برای این قسمت انتخاب می کنید. یک یا چند طرح اریگامی، گالری دیواری، تخته ی یادداشت برای نوشتن نکات و جملات جالب و تاثیرگذار و اضافه کردن گیاهان از جمله گزینه های روی میز هستند.

 

 

7. خرید مبل تخت خواب شو؛ یک تیر و چند نشان در اتاق خواب

اگر به دنبال ایده ای هستید که به کمک آن هم استفاده ی بهینه ای از فضا داشته باشید و هم جلوه ی متفاوتی به اتاق خواب تان ببخشد، پس مبل تخت خواب شو همان چیزی است که به دنبال آن هستید. امروزه مبل های تخت خواب شو در سبک و رنگ های متنوع موجود اند، درنتیجه پیدا کردن گزینه ای متناسب و منسجم با دکوراسیون فضای موردنظرتان تبدیل به یک چالش نخواهد شد

 

در این مقاله به بررسی ایده هایی متفاوت برای دکوراسیون اتاق خواب پرداختیم. شما هم می توانید نظرات و ایده هایی خود را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

معرفی انواع سرویس خواب تمام پارچه

۶ بازديد

تمام اتاق خواب ها از سرویس خواب برخوردارهستند که می‌تواند تک نفره یا دو نفره باشد و این بستگی به ابعاد اتاق و وسایل دکوراسیون داخل اتاق دارد. یکی از بهترین مدل های سرویس خواب که هیچ وقت از مد نمیافتد، انواع سرویسخواب تمام پارچه است. سرویس خواب  تمام پارچه کاملاً از پارچه تهیه شده است. رنگ‌های متنوع این سرویس های خواب همه سلیقه‌ها رو راضی می کند. در ادامه انواع سرویس خواب تمام پارچه را معرفی می کنیم.

انواع سرویس خواب تمام پارچه؛ به اندازه یک دریا دستتان باز است

مجموعه سرویس خواب وسایل زیادی را شامل می‌شود از پتو‌، لحاف‌، متکا‌، روکش، روکش متکا‌، تشک‌، آینه‌، کمد، میز کشودار آرایشی یا میز توالت، مبل پاتختی و سر‌تختی که در یک اتاق در کنار هم قرار می‌گیرند. هر سرویس خواب می‌تواند بخشی از این مجموعه را شامل نشود. بستگی به طراحی آن سرویس خواب دارد. انواع سرویس خواب تمام پارچه در سه طبقه بندی قرار خواهند گرفت. در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

 

انواع سرویس خواب تمام پارچه

سرویس خواب پارچه ای سنتی؛ بهترین انتخاب برای یادآوری خاطرات

سرویس خواب های سنتی همه وسایل و ملزومات از چوب های درختان افرا، گردو و راش تهیه شده است. با طرح های منبت کاری  و رنگ های متنوع در ترکیب با طلایی به صورت کاملاً سلطنتی تزین شده است. سرویس خواب های کاملاً شیک و لاکچری با قیمت تقریباً بالایی هستند.

 

سرویس خواب پارچه ای کلاسیک؛ انتخاب خاص پسند ها

این مدل سرویس خواب، همانند سرویس خواب سنتی می باشد؛ با این تفاوت که در دیزاین آنها از منبت کاری و طرح های شلوغ و سنگین استفاده نشده است تقریباً ساده تر هستند و نقش پارچه در آنها پر رنگ تر خواهد بود. البته از قیمت نسبتاً پایین تری نسبت به سرویس خواب سنتی پارچه ای برخوردار هستند.

 

سرویس خواب پارچه ای مدرن؛ آنچه خوبان همه دارند، تو یکجا داری!

سرویس خواب پارچه ای مدرن از ام دی اف و نئوپان در طراحی مینیمال تهیه می‌شود هم مقرون به صرفه از لحاظ اقتصادی برای همه اقشار جامعه، هم شیک و سبک هستند. چون سبک هستند حمل و نقل آنها نیز راحت تر است. در طرح های  سبک و رنگ های متنوع تولید می شوند. مشتریان زیادی دارد.

 

 

راهنمای انتخاب سرویس خواب پارچه ای برای افراد مختلف

سرویس خواب عروس پارچه ای: سرویس خواب عروس زیر مجموعه ای از سرویس خواب های دونفره می‌باشد. در سرویس خواب عروس مولفه زیبایی و تنوع رنگ بسیار مهم است ولی در اکثر مواقع رنگ سفید رنگ غالب می‌باشد، دلیل آن نیز کاملا مشخص است.

سفید علاوه بر اینکه زیبایی خاصی دارد و درفضا های کوچک خوب جواب می‌دهد، پیام آور شادی وخوشبختی نیز می‌باشد. استفاده از چرم نیز در این مدل سرویس خواب جلوه خاصی داشته و مورد استقبال اکثر زوجین می‌باشد. نمونه‌های زیادی از سرویس خواب‌های تمام پارچه برای این گروه از مشتریان در بازار موجود است. به عنوان مثال فروشگاه بلج، از سردمداران در حوزه طراحی و تولید انواع سرویس خواب مدرن و اسپرت برای عروس و داماد هاست.

عکس سرویس خواب ترک تمام پارچه

 

سرویس خواب یک نفره پارچه ای: سرویس خواب یک ‌نفره پارچه ای در اکثر مواقع با تشک در با سایز 90×200 یا 120×200 همراه است. تخت خواب می‌تواند دارای کشو یا بدون کشو ساخته شده باشد که در بعضی از آنها تاج بلند و کوتاه به کار رفته است.

 

 

 

توصیه های نهایی برای خرید سرویس خواب تمام پارچه

به‌عنوان توصیه‌ی نهایی برای افرادی که قصد دارند سرویس خواب دونفره پارچه ای زیبا و شیک خریداری کنند باید بگوییم:

1. اگر به‌دنبال سرویس خواب ارزان قیمت هستید، به ‌سراغ انواع سرویس خواب مدرن و اسپرت پارچه ای بروید و حتما دقت کنید اگر سرویس خواب دونفره تمام پارچه خریداری می‌کنید، بهترین نوع پارچه در آن به‌کار رفته باشد.

 

2. اگر فضای کوچکی دارید و سرویس خواب پارچه ای با کمد احتیاج دارید، به‌سراغ خرید سرویس خواب دونفره تاشو و کم جا بروید تا هم یک سرویس خواب دو نفره با قیمت ارزان خریده باشید و هم کلی شلف و قفسه برای چیدن دکوری‌ها در اتاق خواب.

 

3. اگر قصد دارید خرید جهیزیه کنید و سرویس خواب عروس و داماد را خریداری کنید، می‌توانید از سرویس خواب کشودار و سرویس خواب طرح چوب استفاده کنید که فضای بیشتری را برای مرتب‌سازی وسایل در اختیارتان می‌گذارد و سرویس خواب دونفره قیمت مناسب محسوب می‌شود.

 

4. اگر هم حاضرید برای خرید یک سرویس خواب پارچه ای دو نفره شیک و جدید کمی بیشتر خرج کنید و به‌سراغ گرانترین مدل یعنی سرویس خواب سلطنتی بروید

 

از این که تا پایان این مطلب با ما همراه بودید از شما سپاس گذاریم. امیدوارم این مطلب برای شما مفید و کاربردی بوده باشد. همچنین از شما خواهشمندیم نظرات خود را درباره این مقاله با ما در میان بگذارید.

طراحی دکوراسیون منزل برای افراد مبتلا به آلزایمر

۵ بازديد

زندگی روزمره برای افراد مبتلا به آلزایمر می تواند چالش برانگیز باشد اما تغییراتی ساده در دکوراسیون منزل می تواند زندگی را برای آنها راحت تر و خوشایندتر سازد.

 

اگر یکی از عزیزان تان به آلزایمر مبتلا است و شما به دنبال به روز رسانی چیدمان منزل متناسب با نیازهای او هستید، در این مقاله با بررسی طراحی دکوراسیون منزل برای افراد مبتلا به آلزایمر در کنار ما باشید.

گالری دیواری در دکوراسیون منزل افراد مبتلا به آلزایمر

این ایده جذاب برای دکور دیواری طرفداران زیادی دارد و دلیل آن هم نقش برجسته ای است که در شخصی سازی دکوراسیون دارد. این کارکرد آن برای افراد مبتلا به آلزایمر اهمیت زیادی پیدا می کند چرا که یادآور خاطرات شیرین گذشته خواهد بود. وجود قاب عکس های حاوی تصاویر مربوط به خاطرات مثبت روی دیوارهای منزل در به یادآوردن آنها کمک قابل توجهی می کند. از گالری دیواری می توانید برای بخش های مختلف از دکوراسیون اتاق خواب گرفته تا آشپزخانه و راهرو استفاده کنید.

 

دکوراسیون منزل افراد مبتلا به آلزایمر

استفاده از یک ساعت با طراحی ساده

عناصری از دکوراسیون که اطلاعات مربوط به زمان همچون ساعت، روز هفته و تاریخ را نشان می دهند، از جمله مواردی هستند که نیاز است به چیدمان فضای زندگی افراد مبتلا به آلزایمر اضافه کنیم. اما این ساعت ها بهتر است طراحی ساده ای داشته باشند و جز اطلاعات اشاره شده به آن حاوی تصاویر یا اطلاعات دیگری نباشند.

 

رنگ های ملایم در دکوراسیون منزل آلزایمری ها

سعی کنید در پالت رنگ منزل آنها از رنگ های انرژی بخش، روشن و قوی ای همچون نارنجی، قرمز و بنفش استفاده نکنید، چرا که این رنگ ها می توانند برای این افراد تحریک کننده باشند و آنها را از بودن در فضایی آرامش بخش محروم سازند. رنگ های ملایمی همچون طیف های کم رنگ آبی،زرد و قهوه ای گزینه های بهتری خواهند بود. البته این به معنای حذف رنگ های برجسته از دکوراسیون نیست، صرفا در مقیاس بزرگ از آنها استفاده نکنید.

 

رنگ های متضاد

پالت های تک رنگی که بخش بزرگی از دکوراسیون در طیف های مختلف یک رنگ مشخص انتخاب شده اند، گزینه مناسبی برای دکوراسیون منزل افراد مبتلا به آلزایمر نیستند چرا که می تواند تمیز دادن عناصر مختلف دکوراسیون از یکدیگر را دشوار سازد. بعنوان مثال در حمام و سرویس بهداشتی سعی کنید از رنگ های متضاد با یکدیگر برای وسایل مختلف آن استفاده کنید. فراموش نکنید این مورد برای وسایل کوچک تری همچون ظروف آشپزخانه هم اهمیت پیدا می کند.

این را نیز بخوانید: سرویس خواب نوزاد به همراه قیمت

 

انتخاب میز و صندلی برای دکوراسیون منزل افراد مبتلا به آلزایمر

قبل از خرید وسایل منزل آنها فراموش نکنید که راحت بودن ویژگی است که باید در اولویت قرار دهید. میز ناهارخوری یا قهوه خوری ای که برای دکوراسیون منزل آنها انتخاب می کنید، بهتر است دایره ای شکل باشند. گوشه های میزهای مربع یا مستطیلی شکل می توانند موجب آسیب این افراد شوند. صندلی هایی که برای چیدمان محل زندگی آنها انتخاب می کنید هم بهتر است در قسمت نشیمنگاه و تکیه گاه دارای رویه هایی نرم با عمق مناسب باشند تا فضایی راحت برای نشستن آنها فراهم کنند.

 

 

وسایل منزل را زیاد جابه جا نکنید

تا حد امکان وسایل منزل را جابه جا نکنید چرا که تغییر چیدمان می تواند برای افراد مبتلا به آلزایمر گیج کننده و ناخوشایند باشد. اگر ناچار به تغییر بخشی از دکوراسیون منزل هستید، سعی کنید مرتب از این تغییر عناصر دکوراسیون با آنها صحبت کنید و در این راستا به نکته مثبت این تغییر اشاره کنید. بعنوان مثال اگر میز مربعی شکل اتاق ناهارخوری را با یک میز دایره ای شکل تعویض کرده اید به اینکه دیگر خبری از برخورد با گوشه های آن نخواهد بود، اشاره کنید.

 

محدود کردن آینه ها در دکوراسیون منزل افراد مبتلا به آلزایمر

آینه ها گزینه خوبی برای اضافه کردن به چیدمان منزل آنها نخواهد بود چرا که به دلیل آسیب حافظه ممکن است خود را در آینه نشناسند و این باعث ترس و نا آرامی آنها شود.

 

استفاده از دکوراسیون مینیمال

آنچه که از سبک دکوراسیون مینیمال گزینه ای مناسب برای محیط زندگی افراد مبتلا به آلزایمر می سازد، محدود کردن عناصر دکوراسیون به انواع کاربردی آن و حذف موارد غیر ضروری است که فضای خالی قابل توجهی در اختیارشان قرار می دهد. یک دکوراسیون شلوغ و آشفته آخرین چیزی است که این افراد نیاز دارند چرا که این می تواند دیدن و دسترسی به وسایل مورد نیازشان را برایشان دشوار سازد.

طراحی دکوراسیون منزل برای افراد مبتلا به آلزایمر

 

عناصر دکوراسیون با استفاده ی بهینه از فضا

در راستای ایجاد فضایی مینیمال، سعی کنید عناصر دکوراسیونی که استفاده ای بهینه از فضا دارند را انتخاب کنید. از جمله آنها می توان به سرویس خواب کشودار یا جک دار و یا کمد لباس درب کشویی اشاره کرد. در مورد این نوع کمدها یک مزیت دیگر هم وجود دارد و آن هم کاهش آسیب های احتمالی به دلیل نوع طراحی درهای آنها است.

 

حذف فرش های کوچک از دکوراسیون منزل افراد مبتلا به آلزایمر

بله تنها از فرش های بزرگ استفاده کنید و همچنین از ترمز فرش برای زیر آن استفاده کنید تا احتمال لیز خوردن یا هر نوع آسیب دیگری در اثر جابه جا شدن فرش به حداقل برسد.

 

فضای زندگی افراد مبتلا به آلزایمر باید نور کافی برای آنها فراهم کند تا برای راه رفتن در شب با مشکلی مواجه نشوند. در این راستا از اضافه کردن چراغ رومیزی و آباژور به اتاق خواب و همچنین چراغ های کوچک در دیگر بخش های منزل غافل نشوید.

 

خوشحالیم که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم با مد نظر قراردادن نکات ارائه شده برای طراحی دکوراسیون منزل افراد مبتلا به آلزایمر، بتوانید فضایی امن و آرامش بخش برای عزیزانتان فراهم کنید. اگر شما هم در این زمینه تجربیاتی دارید، می توانید آنها را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

14 ایده برای طراحی دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید

۴ بازديد

تغییر فصل بهانه ی خوبی است که دستی به سر و روی دکوراسیون منزل مان بکشیم. در میان بخش های مختلف منزل، پذیرایی همان بخشی است که این روزها بخش زیادی از زمان خود را در آن می گذرانیم چرا که حالا دیگر نقش اتاق کار، مطالعه یا حتی گاهی اتاق خواب ما را نیز برعهده دارد؛ پس نظرتان چیست کار خود را با به روز رسانی چیدمان آن آغاز کنیم؟

 

 این مقاله برای آن دسته از خوانندگان عزیزی نوشته شده است که آشنایی با 14 ایده برای طراحی دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید، همان چیزی است که در مسیر تغییر چیدمان فضای زندگی شان به آن نیاز دارند. اگر شما هم جزء آن دسته اید، پس این مطلب را از دست ندهید.

خرید تخت و کمد نوزاد



1. رنگ سال در دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید

اگر اخبار دنیای دکوراسیون را دنبال می کنید، پس می دانید که رنگ آبی-بنفش به انتخاب موسسه پنتون به عنوان رنگ سال 2022 انتخاب شده است. این یعنی قرار است در سال جدید شاهد حضور این رنگ برجسته و جذاب در جای جای دنیای طراحی داخلی باشیم پس چرا ما آن را به دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید خود اضافه نکنیم؟ اما کدام رنگ ها ترکیب جذاب تری با رنگ سال 2022 می سازند؟ مشکی، سفید، خاکستری، بژ و سبز مات یا پاستلی از بهترین گزینه ها برای این کار اند.

عکس رنگ سال 2022 در دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید

 

 

2.  حضور طبیعت در دکوراسیون پذیرایی

بله طبیعت از دیرباز در قالب عناصر مختلفی در طراحی داخلی منازل ما ایرانی ها حضور داشته است اما زندگی مدرن باعث شده است برخی از ما از این سبزهای دوست داشتنی غافل شویم. اگر از طرفداران سبک مینیمال اید، اضافه کردن یک یا دو گیاه نسبتا بزرگ به گوشه های دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید تان همان چیزی است که به آن نیاز دارید. اگر هم جلوه های بوهمین را می پسندید، می توانید قسمت های بیشتری از پذیرایی را از حضور گل ها و گیاهان کوچک تر بهره مند سازید.

سرویس خواب نوزاد

 

 

3. سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید

سبک اسکاندیناوی، سبکی که اغلب به استفاده از رنگ های روشن، عناصر چوبی و گیاهانی با برگ های بزرگ شناخته می شود. در کنار این ها اضافه کردن عناصر دکوری ای که در آنها  مکرومه بافی کار شده است، می تواند حس و حالی متفاوت و هیجان انگیز به دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید شما ببخشید.

سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید

 

 

4. جداسازی فضا در دکوراسیون پذیرایی

جدا سازی فضا به کمک عناصری از دکوراسیون همچون مبلمان صرفا مختص دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید کوچک نیست. به این روش مدرن به عنوان جایگزینی جذاب برای دیوارها نگاه کنید. از جمله وسایلی که در این راستا می توانند مورد استفاده قرار بگیرند می توان به پارتیشن های دکوراتیو، میز کنسول، کتابخانه خانگی، ست مبلمان و میز و صندلی ناهارخوری تان اشاره کرد که اتاق پذیرایی را از اتاق کار یا اتاق ناهارخوری متمایز می سازند.

 

 

5. کاغذدیواری در دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید

وقت آن رسیده به سراغ کاغذ دیواری هایی با طرح های برجسته، بزرگ و متفاوت بروید، همان طرح هایی که همیشه فکر می کردید جسارت اضافه کردن آنها به دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدیدتان  را ندارید. نگران حفظ انسجام طراحی داخلی منزل تان نباشید، چرا که این انتخاب آسیبی به تعادل یک دکوراسیون مدرن یا مینیمال نمی زند.

 

 

 

6.  عناصر دکوراسیون دایره ای شکل در چیدمان پذیرایی

در فضایی که بیشتر عناصر دکوراسیون آن در اشکال مربع و مستطیلی شکل انتخاب شده اند، اضافه شدن یک صندلی به همراه یک پاف مبل که هردو دایره ای شکل اند می تواند چیدمان را به خوبی ارتقا بخشد.

 

 

7. عناصر روشنایی دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید

نظرتان در مورد انتخاب یک آباژور به جای چراغ زمینی یا بالعکس برای دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید تان چیست؟ اضافه کردن چراغ های دیواری، ریسه های نوری یا چراغ آویز از دیگر گزینه های پیش روی شما برای تغییر عناصر روشنایی این بخش از منزل تان است.

روشنایی دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید

سرویس خواب کودک

 

 

8.  مبلمانی در رنگ هایی گرم برای دکوراسیون پذیرایی

بله مینیمالیسم با رنگ های خنثی و روشنش بدون شک جلوه ای پیچیده و لوکس به دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدیدتان خواهد بخشید اما اگر به دنبال خلق فضایی گرم و صمیمی تر هستید، مبلمانی در رنگ هایی گرم همچون کرم، زرد و قرمز همان چیزی است که پالت رنگ پذیرایی تان نیاز دارد.

مبلمانی در رنگ هایی گرم برای دکوراسیون پذیرایی

 

 

9. بافت های مختلف در دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید

منظور از بافت جنس عناصری است که به دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید خود اضافه می کنید. پارچه ای، چرمی، پشمی، شیشه ای، چوبی، حصیری و پنبه ای بخشی از بافت هایی اند که می توانید آنها را در قالب وسایل مختلف همچون روکش مبلمان، سبدها، گلدان ها، کوسن ها و میز و صندلی ها به فضای زندگی تان اضافه کنید تا به چیدمان آن تنوع بخشید.

 

 

10. سبک تلفیقی در طراحی دکوراسیون پذیرایی

اگر به دنبال داشتن حس و حالی منحصربه فرد در دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید خود هستید، پس به ترکیب سبک های مختلف همچون مدرن، روستیک، بوهمین و سنتی بپردازید. برای این کار یک سبک را به عنوان سبک اصلی انتخاب کنید و در ادامه 20 درصد ( گزینه ای امن که جسارت کمتری می طلبد ) دکوراسیون را براساس سبکی متفاوت طراحی کنید.

 

 

11. حذف فضای کار از دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید

اگر مدت طولانی است که میز و صندلی کارتان را به پذیرایی منتقل کرده اید، پس شک نکنید حذف آن هرچند برای کوتاه مدت از دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدیدتان حس و حال بهتری به شما منتقل خواهد کرد. 

 

 

12. وسایل حصیری در چیدمان پذیرایی

هرچقدر از تاثیر اضافه کردن عناصر دکوراسیون حصیری به دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید بگوییم، باز هم کافی نخواهد بود. برخی افراد وسایل دکوراتیو حصیری را منحصر به سبک هایی همچون روستیک یا بوهمین می دانند، این درحالی است که این عناصر جذاب می توانند همان عناصر کوچک اما تاثیرگذار چیدمان پذیرایی به سبک مدرن یا مینیمال باشند.

 

 

13. مبلمان کلاسیک در دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید

از بین سبک های مختلف مبلمان، نوع کلاسیک آن می تواند همان چیزی باشد که به یک فضای بی روح جان می بخشد. اگر از مبلمان مدرن و مینیمال خسته شده اید، مبلمان کلاسیک را به دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید تان اضافه کنید تا فضایی برجسته داشته باشید.

مبلمان کلاسیک در دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید

 

 

14. انتخاب عناصر دکوراسیون چند منظوره

اگر قصد تغییر عناصر دکوراسیون را دارید، خرید انواع چندمنظوره همچون پاف صندوق دار یا مبل تخت خواب شو  را در اولویت قرار دهید چرا که هم استفاده ی بهینه ای از فضا دارند و فضای ذخیره سازی بیشتری برای تان فراهم می کنند و هم جلوه ی مدرنی به دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید شما می بخشند.

 

سخن پایانی؛ به اینکه تا پایان این مقاله  با معرفی 14 ایده برای طراحی دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید ما را همراهی کرید، افتخار می کنیم. خوشحال می شویم شما هم ایده هایی که برای ارتقای چیدمان پذیرایی تان به کار برده اید، را  با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید مبل کلاسیک

۵ بازديد

مبل کلاسیک طرفداران خود را دارد، به همین منظور همواره افراد بسیاری خواهان خرید آن هستند. اگر می خواهید مبل کلاسیک مدرن، مبل کلاسیک اسپرت و غیره را خریداری کنید، و یا تمایل دارید متناسب با  راهنمای خرید انواع مبل ها به تهیه مبلمان جدید منزلتان بپردازید. با راهنمای خرید مبل کلاسیک برای یادگیری ترفندهای کاربردی همراه باشید.

نکاتی درباره خرید مبل

انواع مختلفی مبل در بازارهای فروش موجود است که هر شخص متناسب با سلیقه و سبک دکوراسیون داخلی پذیرایی خود می تواند نسبت به خرید آنها اقدام کند. باید گفت خرید مبلمان به زمان و بررسی انواع مبل ها نیازمند است. ضروری است قبل از خرید مبل سبک زندگی خود را بشناسید و بدانید دقیقا دنبال چه نوع مبلی هستید. به عنوان مثال، رنگ دلخواه خود را بشناسید، اطلاعاتی درباره سبک های مختلف مبل همچون مبل کلاسیک مدرن، مبل بوهو، مبل اسپرت و غیره داشته باشید. و پس از آن به بررسی روشها و نکاتی کوتاه درباره خرید مبل بپردازید:

 

 

1. بودجه ای برای خرید مبل تعیین کنید.

تعیین بودجه و هزینه برای خرید مبل به شما کمک می کند برنامه معینی درباره خرید مبل مدنظرتان داشته باشید و متناسب با آن پیش بروید.

 

2. رنگ و پارچه مدنظرتان را انتخاب کنید.

قبل از آن که برای خرید مبل تصمیم گیری کنید، پارچه های نمونه را در رنگ های مختلف مشاهده کنید، حتی آنها را لمس نمایید تا از نوع کیفیت پارچه ها آگاه شوید. از جمله پارچه های معمول مبل می توان به چرم، پنبه، الیاف مصنوعی، ترکیبی از پشم و پنبه و غیره اشاره کرد. معمولا به افرادی که تمایل به تعویض زود هنگام مبل ندارند، توصیه می شود مبلمانی در رنگ های خنثی (سیاه، سفید و ...) را خریداری نمایند.

 

 

 

3. میزان کاربرد مبل را در نظر بگیرید.

اینکه شما بدانید مبلمان جدیدتان برای چه فضایی قابل استفاده است؟ (محیط اداری، منزل و...) چه افرادی از آن استفاده می کنند؟ (شما و همسرتان، شما و حیوان خانگی تان، مهمانان یا همکارانتان) همگی می توانند به شما کمک کنند پارچه مناسب، متریال مناسب و مبلمانی که متناسب با سبک زندگیتان طراحی شده را خریداری کنید. 

 

 

4. شکل و طرح مبل مدنظرتان را انتخاب کنید.

پس از موارد بالا، باید شکل و طرح مبلمان مدنظرتان را انتخاب کنید. مبل ها در اندازه ها و طرح های مختلف تولید می شوند. شما متناسب با بزرگی و کوچکی فضا، سلیقه خود و نوع کاربرد مبلمان جدیدتان می توانید شکل و طرح مبلمان خود را انتخاب کنید.

 

مبلمانی انتخاب کنید که آرامش را برایتان به ارمغان آورد. به عنوان مثال، اگر تمایل دارید روی مبل خود دراز بکشید، باید مبلی را متناسب با اندازه بدنتان خریداری کنید. یا اگر تمام اعضای خانواده شما وزن زیادی دارند، حین خرید مبل این مسئله را به خاطر داشته باشید و مبلمان محکم و مقاومی برای منزلتان تهیه کنید.

 

 

مبل کلاسیک جز قدیمی ترین، محبوبترین و متنوع ترین مبل ها در بازارهای فروش است. به همین علت ما راهنمایی برای خرید مبل کلاسیک برایتان گردآوری کرده ایم، تا بتوانید با کمک آن در کمترین زمان ممکن مبل کلاسیک مدنظرتان را پیدا کرده و خریداری کنید.

 

راهنمای خرید مبل کلاسیک

1. سبک مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

همانطور که گفته شد، تنوع مبل های کلاسیک گسترده است، از جمله انواع مبل های  کلاسیک می توان به مبل کلاسیک مدرن، مبل کلاسیک اسپرت، مبلمان کلاسیک بوهو و غیره اشاره کرد. هر کدام از این سبک ها در دوره زمانی به خصوصی طراحی شده اند و جزییات به خصوصی دارند.

 

2. مبل کلاسیک و فضای مدنظرتان را اندازه بگیرید.

قبل از خرید مبل فضایی که تمایل به قرار دادن مبلمان خود در آن دارید، را اندازه بگیرید. و پس از آن مبل مدنظرتان را هم متناسب با آن فضا خریداری کنید.

 

3. الیاف مورد علاقه خود را برای مبل کلاسیک تان انتخاب کنید.

یکی از خوبی های خرید وسایل جدید آزادی بیشتر در تغییر دکوراسیون منزل است. به همین منظور شما می توانید برای طراحی فضای خارجی  مبل کلاسیک مدرن و یا ساده خود از پارچه ها و الیاف جدیدی مانند مخمل، کتان، پشم، پنبه و غیره بهره ببرید. 

 

 

4. حتما درباره متریال اساسی مبلمان پرس و جو کنید.

درباره آناتومی مبلمان، مواد مورد استفاده در آن، مقاومت، سبکی و غیره از فروشنده یا طراح مبلمان سوال کنید. هرچه بیشتر درباره کالای مدنظرتان بدانید بهتر می توانید محصول مناسب خود را خریداری کنید.

 

5. بالشتک ها و پشتی مبل را بررسی کنید.

اگر مبل کلاسیک جدید خود را حضوری خریداری می کنید، حتما روی آن بنشینید، پشتی مبل را بررسی کنید. میزان سفتی و شلی بالشتک های مبل را بررسی کنید. از فروشنده درباره قابلیت های مبل همچون تنظیم ارتفاع پرس و جو کنید.  حتی اگر مبل شما با کوسن همراه است، کوسن ها را بررسی کنید. دوخت آنها، میزان مقاومت و راحتی آن ها و پارچه آنها را لمس کنید و اگر از تمامی موارد ذکر شده راضی بودید، خرید کنید.

 

 

البته اگر به خرید آنلاین مبل کلاسیک می پردازید، بهتر است از فروشگاه های معتبری مانند دی ایران محصول مدنظرتان را بخرید. حتما از فروشنده درباره تعویض یا مرجوعی کالا بپرسید. اینگونه می توانید با اطمینان خرید کنید و در صورت وجود مشکلات غیرقابل پیش بینی محصول را مرجوع کنید.

 

نتیجه گیری

حالا که با نکات زیادی درباره خرید آنلاین و حضوری مبل کلاسیک آشنا شده اید، بهتر می توانید درباره خرید انواع مختلف مبل های کلاسیک تصمیم بگیرید. و در آخر، فراموش نکنید به ما بگویید آیا تا به حال از روشها و ترفندهای فوق برای خرید انواع مبل کلاسیک بهره برده اید و یا نه؟ در ضمن اگر تکنیک مخصوص خود برای خرید مبلمان جدید دارید، حتما آن را با ما در میان بگذارید.

 

تخت و کمد نوزاد

سرویس خواب نوزاد

سرویس خواب کودک

معرفی جدیدترین مدل های میز تلویزیون

۵ بازديد

جدیدترین مدل های میز تلویزیون و هماهنگی آن با سبک دکوراسیون منزل ، ضمن معرفی انواع میز ، مهمترین نکات برای تهیه آن و هماهنگی با بقیه وسایل منزل را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

 

در سبک معماری داخلی مدرن و جدید حتما جاهایی برای قرار گیری  میز تلویزیون  بر روی زمین یا بر روی دیوار طراحی شده است. یکی از وسایل دکوراسیون پذیرایی که انتخاب درست آن بر جذابیت دکوراسیون می‌افزاید، مدل میز تلویزیون است. انتخاب  میزتلویزیون به عوامل مهمی از جمله: ابعاد میز تلویزیون، رنگ و نوع چیدمان دکوراسیون، نوع و جنس چوب ،نحوی طراحی و متریال بکار رفته در آن بستگی دارد.

تخت و کمد نوزاد


 

تلویزیون اگر در جای مناسب خود قرار گیرد، می‌تواند در جمع شدن اعضای منزل برای لحظات سرگرم کننده و شاد نقش داشته باشد. میز های تلویزیون امروزی را در طراح ها و شکل ها و رنگ ها و مدل های مختلف ساخته می‌شوند.

در نهایت هم این شما هستید که میز تلویزیون مورد علاقه خود را انتخاب می‌کنید ما فقط شما را درشناخت انواع جدید ترین مدل های میز تلویزیون راهنمایی می‌کنیم.

 

انواع مدل های میز تلویزیون 

انواع مدل های میزتلویزیون را جنس و رنگ آن مشخص می‌کند. با توجه به نوع دکوراسیون که سنتی و کلاسیک یا مدرن و جدید باشد، انتخاب می‌شود. اینکه چه نوع میزی را شما برای دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید به سلیقه و فاکتورهای که مدنظر شما است بستگی دارد. 

 

میز تلویزیون باید با ابعاد تلویزیون هماهنگ باشد. رنگ و مدل تلویزیون که ال سی دی یا ال ای دی باشد. در انتخاب میز تاثیر گذار است. میز های تلویزیون دارای طرح و روکش های چوبی مختلف متناسب با سلیقه های مختلف است. میز تلویزیون با طبقه و قفسه های مختلف برای قرار دادن وسایل تزیینی و کلاسیک و وسایل صوتی تصویری جانبی که معمولاً از ال سی دی تلویزیون خروجی می‌گیرند طراحی می‌شوند.

 

انواع سبک های طراحی میز تلویزیون

1. میز تلویزیون شیک و خاص: میز تلویزیون درابعاد مختلف و هماهنگ با دکوراسیون به شکل خاص ساخته می شوند که چشم انداز زیبا و دلنوازی را برای چیدمان منزل به ارمغان می‌آورد. این نوع میز سادگی و شیکی را با هم داراست. خاص و شیک بودن برای خیلی از افراد یک فاکتور مهمی تلقی می‌شود.

 

2. میز تلویزیون مدرن: با توجه به کوچک شدن منازل و رفتن دکوراسیون جدید رو به سادگی این نوع میز تلویزیون در ابعاد مستطیلی در رنگ های چوبی و ساده ای هستند که زیبایی را به طور چشم گیری برای منازل به همراه دارد. میز تلویزیون مدرن دارای کشو و طبقاتی جهت نگهداری وسایل صوتی و تصویری و وسایل  نظیر قاب عکس،گلدان و... است.

 

 

 

میز تلویزیون مدرن

3. میز تلویزیون کلاسیک: میز تلویزیون کلاسیک از جنس چوب ساخته شده و دارای منبت کاری و طراحی خاص است که آن را مناسب این سبک از دکوراسیون می‌کند. میز تلویزیون های کلاسیک معمولا در رنگ های سفید و کرم با رگه های طلایی طراحی می شوند.

سرویس خواب نوزاد

 

 

انواع مدل های میز تلویزیون

علاوه بر سبک طراحی میزهای تلویزیون، می توان این میزها را بر حسب نوع متریال ساخته شده یا مدل نصب و استفاده از آن نیز به چند دسته تقسیم کرد:

 

1. میز تلویزیون چوبی: میزهای تلویزیون چوبی در بین انواع میز تلویزیون طرفدار بیشتری دارند. یکی از دلایل این موضوع تنوع این میزها است به عبارت دیگر شما هر دکوراسیونی را برای منزل خود در نظر بگیرید می‌توانید میز تلویزیون چوبی مطابق با آن سبک پیدا کرده و خریداری کنید.

 

2. میز تلویزیون دیواری: در منازلی که با کمبود جا مواجه هستند. قرار دادن  میز تلویزیون بر روی زمین مشکل ساز است در چنین منازلی اولویت با میز تلویزیونی است که بر روی دیوار نصب می‌شود . میز تلویزیون دیواری از جدید ترین و بروز ترین مدل های چند سال اخیر هستند.

 

 

 

عکس میز تلویزیون دیواری شیک

3. میز تلویزیون ام دی اف: در سال های اخیر میز تلویزیون چوبی بسیار مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است. یکی از علت های این موضوع تنوع در رنگ و طرح میزهای چوبی نسبت به میزهای شیشه ای و فلزی است. در بین میز های چوبی نیز میز ام دی اف از سایر آنها پر طرفدار تر و پرفروش تر است چرا که این میز به نسبت قیمت خود از کیفیت و مقاومت بیشتری برخوردار است

 

4. میز ال ای دی: مصرف زیاد تلویزیون های ال ای دی سبب شده است. تولید کنندگان نیز به تناسب این تلویزیون‌ها دست به تولید میزهایی زدند که برای نگهداری این تلویزیون‌ها و متعلقات آنها مناسب باشد. میز تلویزیون های با ارتفاع کم و طول زیاد  متناسب با ابعاد تلویزیون ال ای دی که روی میز قرار می‌گیرد.

 

5. میز ال سی دی: میزهای ال سی دی در مدل و جنس های مختلف تولید شده و شما می‌توانید با توجه به مدل و اندازه تلویزیون و همچنین سبک دکوراسیون خود میزی را خریداری کنید که متناسب منزل شما باشد. اگر قصد دارید تلویزیون خود را به دیوار متصل کنید سعی کنید برای آن میز دیواری خریداری کنید.

 

6. میز تلویزیون هایگلاس: میز های ام دی اف و چوبی با روکش های گلاس پوشیده می شوند. میز تلویزیون با روکش های گلاس زیبا و براق است. روکش های های گلاس در رنگ های مختلف هستند. که می‌توانید متناسب با چیدمان وسایل  خانه میز تلویزیون های گلاس را تهیه کنید.

 

7. میز تلویزیون سلطنتی: این نوع میز به صورت کاملا فاخری و لاکچری برای منازل تهیه می‌شود. نگاه کردن به طراحی این نوع میز تلویزیون و وسایل و رنگ بکار رفته در آن مجذوب کننده است.  معمولاً در درخشش این نوع میز تلویزیون از ترکیب رنگ سفید با طلایی استفاده می شود. از طرح های منبت کاری در ساخته آن ها استفاده می‌شود.

 

نتیجه گیری؛ خیلی از خانواده ها با شناخت انواع میز تلویزیون های ساده، شیک و لاکچری می‌توانند مدل مد نظر خود را باتوجه به فاکتورهای که در انتخاب برای آن ها اهمیت دارد. نظیر قیمت، نوع، و رنگ انتخاب و اقدام به خرید کنند.

 

میز تلویزیون در تامین انرژی مثبت و مفرح بودن اتمسفر فضا و ایجاد دقایقی شاد نقش دارد به شرطی که درست انتخاب شود. با این اطلاعاتی که از انواع میز تلویزیون بدست آوردید حتما بهترین انتخاب را خواهید داشت.

سرویس خواب کودک

12 روش ناب و ارزان تزیین دیوار اتاق خواب

۵ بازديد

اتاق خواب یکی از خصوصی ترین بخش های خانه محسوب می شود. نمی توان تزیین دکوراسیون دیوار اتاق خواب را نادیده گرفت و نسبت به آن بی تفاوت بود. با توجه به اینکه اتاق خواب محل خواب و آرامش برای همه افراد، بخصوص زوج های جوان است و بخش بیشتر از بهترین لحظات زندگی در اتاق خواب صرف می‌شود. پس تزیین دیوار آن بسیار با اهمیت است. روش های زیادی وجود دارد که ما در اینجا به معروف ترین آنها اشاره کرده ایم.

تخت و کمد نوزاد ،  سرویس خواب نوزاد  ،  سرویس خواب کودک

 

 

1. تزیین دیوار اتاق خواب با رنگ؛ ارزان ترین روش تغییر دکور

رنگ آمیزی دیوار اتاق خواب در بزرگ‌تر و زیبا‌تر نشان دادن اتاق نقش دارد. انتخاب رنگ های ملایم و آرامش بخش در اولویت اصلی قراردارند. یکی از ساده ترین و مقرون به صرفه ترین روش های تزیین دیوار اتاق خواب است. رنگ آمیزی با رنگ های آبی آسمانی، صورتی کم رنگ، بژ، قهوه ای و زرد خیلی کم رنگ است. معمولاً از رنگ های مات استفاده می شودتا محیط سرشار از آرامش و روح نواز باشد.

 

 

2. تزیین دیوار اتاق خواب با قاب عکس؛ انتخابی برای یادها

قاب های عکس تزینی منظره و چهره افراد مشهور و مطرح، قاب عکس عروسی خود زوجین بر روی دیواری که بالای تخت قرار می گیرد بسیار زیبا و جذاب است. شما در این شیوه تزیین می‌توانید از تابلوهای نقاشی و خلاقانه ،اثار هنری خودتان استفاده کنید. زیبا نمودن دیوار با قاب عکس یک ایده ناب و قدیمی است که در دیوار اتاق خواب زیاد استفاده می‌شده است.

 

 

3. تزیین دیوار اتاق خواب با کاغذ دیواری؛ ایده ای شیک و مدرن

یکی از روش های تزیین دیوار اتاق خواب استفاده از کاغد دیواری است که طرح این کاغذ دیواری متناسب باسلیقه شما می تواند ساده و ملایم یا شلوغ و پر از طرح و نگار باشد. خیلی از افراد در انتخاب رنگ کاغذ دیواری را با ست دکوراسبون اتاق هماهنگ می کنند تا بر زیبایی اتاق بیافزایند. شما می‌توانید از کاغذ دیواری های سه بعدی و منظره هم استفاده کنید.

 

 

 

4. تزیین دیوار با قرار دادن وسایل و اشیا خلاقانه و دستی

قرار دادن اشیا زینتی و خلاقانه ساخته شده توسط دست  در دیوار بالای تخت با استفاده از نصب کردن یا قرار دادن بر روی شلف های دیواری درون اتاق خواب را تزیین می‌کنند. شما می توانید با قرار دادن کتاب بر روی شلف دیواری درصورت لزوم به مطالعه کتاب ها بپردازید. به شما توصیه می کنیم اگر میخواهید از این روش در تزیین دیوار اتاق خود استفاده کنید، حتما برای خرید شلف دیواری به سایت بلج سر بزنید

 

 

5. تزیین دیوار اتاق خواب با لوستر و ال ای دی؛ ایده ای رمانتیک

با کشیدن ریسه های ال ای دی و ریسه های شلنگی کم مصرف بر روی دیوار یا با استفاده از لوستر های دیوار کوب با نور کم و ملایم در ایجاد یک فضای کاملاً رومانتیک در اتاق خواب بپردازید. همچنین اگر به اتاق خواب با دکوراسیون رمانتیک علاقه دارید، پیشنهاد میکنیم حتما مقاله " 9 نکته مهم که برای داشتن اتاق خواب رمانتیک باید بدانید " را با دقت بخوانید

 

 

 

6. تزیین دیوار اتاق خواب با پارچه و آویزهای دکوری

با نصب پارچه و آویز به دیوار اتاق خواب بر زیبایی و رومانتیک بودن اتاق بیافزاید. این نوع پارچه ها و آویزها می‌توانند تهیه شده توسط شخص  باشند و یا یک نوع خاص و برند باشند. این پارچه ها می توانند پوشانند قسمت های آسیب دیده دیوار هم باشند.

 

 

 

7. تزیین دیوار اتاق خواب با آجر و آجر نما

استفاده از دیوار آجری یا کاغذ دیواری آجری  به همراه نور پردازی ملایم یک ایده ناب برای تداعی ساز از خانه های قدیمی و روستایی  و سنتی در اتاق خواب که محل کسب آرامش است می‌باشد. خانه های قدیمی که سبک وسیاق معماری آنها یک آرامش خاصی را برای انسان به همراه داشت. البته اگر به سبک دکوراسیون خانه هایی با دیزاین روستایی و با حال و هوای طبیعت علاقه دارید، مقاله " 5 نکته مهمی که درباره سبک دکوراسیون روستیک باید بدانید " را بخوانید

 

 

 

8. تزیین دیوار اتاق خواب با آینه؛ بهترین ایده برای اتاق خواب کوچک

با خرید آینه قدی یا آینه دیواری و نصب بر دیوار اتاق خواب زیبایی و درخشش را به اتاق خواب خود هدیه دهید. آینه علاوه بر زیبایی با ایجاد تصاویر به صورت مکرر ایفا نقش می‌کنند و در داشتن تصویر در تمام لحظات از خودتان هم موثر است. یک نمای فاخری و لاکچری به همراه سبک مینیمال را برای اتاق خواب به همراه دارد.

 

 

 

9. تزیین دیوار اتاق خواب با استیکرهای دیواری

استیکر های دیواری علاوه بر سادگی دست شما را در انتخاب طرح  نوع استیکر کاملاً باز می ‌گذارند. یک روش جدید برای گرفتن آرامش از نگاه کردن به تصاویر و روح نوازی است. علاوه بر این شما می توانید با خرید استیکر دیواری با طرح های مختلف، هر چند وقت یکبار حال و هوای اتاق خود را تغییر دهید

 

 

 

10. تزیین دیوار اتاق خواب با خاطرات شخصی

تقریبا معمول است که برای عکس دوستان و آشنایان و خاطرات زیبای زندگی از دیوار اتاق نشیمن استفاده می‌کنند. اما شما متفاوت باشید و برای زنده نگه داشتن خاطرات خوب از دیوار اتاق خواب استفاده کنید. این یک کار زیبا و لطیف برای تزیین دیوار اتاق خصوصی شما و داشتن احساسات خوب و خاص موقع خواب است.

 

 

 

11. تزیین دیوار اتاق خواب با ترکیب رنگ

 تزیین دیوار اتاق به کمک رنگ آمیز با ترکیب رنگهای ملایم با کنتراست بالا و نقاشی یک شور و نشاط آرامش بخشی را برای افراد داخل اتاق شعله ور می‌سازد. رنگ ها در روحیه افراد خیلی موثر هستند گاهی همین رنگ‌ها آرامشی در انسان ایجاد می‌کنند که قابل وصف نیست.

 

 

 

12. تزیین دیوار اتاق خواب با گلدان

به کمک گلدان های طبیعی و مصنوعی بر روی دیوار اتاق خواب کودک یک بافت سنتی و روستایی را در اتاق خواب داشته باشید و هم زیبایی غیر توصیف را برای دیوار اتاق خواب به وجود آورید. البته از گلدان های معمولی و ایستاد نیز برای تزیین دکوراسیون اتاق خواب می‌توانید استفاده کنید. توجه داشته باشید گلدان های طبیعی باید به نور و آب کمی احتیاج داشته باشند از گلدان با گیاهان بی هوازی استفاده کنید.

 

نتیجه گیری

نتیجه گیری؛ برای تزیین اتاق خواب معمولا از دیوار بالای تخت خواب استفاده می کنند. تا بیشترین تزیینات و وسایل را در محدودای که تخت قرار می گیرد داشته باشند و سایر نقاط را هم بدون چیدمان قرار می‌دهند در نهایت دیوار های سایر نقاط را به کمک رنگ یا قرار دادن اشیا رو شلف های دیواری تزیین می‌کنند.

 

از اینکه تا پایان مطلب با ما همراه بودید بسیار خوشحال و خرسند هستیم. امیدواریم که اگر شما نیز تجربه ای در طراحی دکوراسیون به خصوص تزیین دیوار اتاق دارید با ما به اشتراک بگذارید