نکات مهمی که در خرید روتختی دو نفره باید به آن ها توجه کنید

۵ بازديد
روتختی دو نفره یکی از محبوب ترین روختی ها و همچنین لوازم و دکوراسیون اتاق خواب است. به همان میزان که به خرید تخت و بالشت مناسب اهمیت می دهیم ، انتخاب روتختی مناسب نیز بسیار مهم است. روتختی دو نفره یک گزینه عالی برای خانواده های کم جمعیت و زوج های جوانی است که به تازگی زندگی مشترک خود را آغاز کرده اند. پیشنهاد می کنیم برخی نکات ساده و کاربردی را در رابطه با خرید این محصول در این راهنمای خرید به خاطر داشته باشید.
نکات مهمی که در خرید روتختی دو نفره باید به آن ها توجه کنید
 
 
چرا باید یک روتختی مناسب داشته باشیم ؟
احتمالا پس از ورود به اتاق خواب و رفتن روی تخت خواب مهمترین چیزی که به چشم می آید، روتختی و بالشت است. همانطور که گفتیم روتختی یکی از مهمترین عناصر اتاق خواب است که هر شب موقع خواب با آن سر و کار داریم. انتخاب جنس و طراحی مناسب یک روتختی، باعث می شود تا هم دکوراسیون ما شیک تر دیده شود و هم حس خوبی موقع خواب و استراحت داشته باشیم.
 
 
نکات مهم و ضروری در خرید روتختی دو نفره
مهمترین مسئله در خرید روتختی دو نفره ، توجه به جنس آن است. روتختی باید یک جنس نرم و باکیفیت داشته باشد تا علاوه بر تجربه یک خواب راحت و دلچسب، به زودی شکل و فرم یا رنگ خود را از دست ندهد.
مورد بعدی رنگ و طرح روتختی است. این گزینه کاملا به سلیقه و طراحی رنگ و اشیاء دکوراسیون اتاق خواب شما بستگی دارد. بهتر است با توجه به رنگ محیط، طرحی دلخواه را انتخاب کنید. از انتخاب رنگ های بسیار تیره و کدر خودداری کرده و رنگ های شاد و جذاب یا چند رنگه را برگزینید.
از لحاظ روانشناسی ، طرح های ساده و تک رنگ با زمینه خلوت باعث بزرگتر دیده شدن تخت خواب به خصوص در اتاق های کوچک می شود.
مورد بعدی جنس روتختی است. این محصول معمولا از جنس ابریشم یا ساتن نرم تولید می شود. بدون شک هر دو مورد باکیفیت و عالی هستند. از خرید محصولات بی کیفیت با پارچه های درجه پایین خودداری کنید، زیرا هرگز یک خواب دلچسب را به شما هدیه نمی دهند. همچنین ممکن است باعث ایجاد خارش و حساسیت پوست شما شوند. پس حتما به مرغوب بودن پارچه توجه کافی داشته باشید.
جالب است طبق تحقیقات انجام شده، استفاده از روتختی های سنگین باعث می شود تا زودتر به خواب بروید. کافیست یکبار از لحاف و روتختی های قدیمی در خانه های سنتی مادربزرگ ها استفاده کرده باشید تا بتوانید این موضوع را تایید کنید.
نکات مهمی که در خرید روتختی دو نفره باید به آن ها توجه کنید
 
 
 
انتخاب ست روتختی مناسب با دکوراسیون اتاق خواب
یک ست کامل روتختی دو نفره شامل لحاف و کاور ، ملحفه ی تشک و ملحفه ی روانداز و همچنین روبالشتی است. در صورتی که نمیخواهید هزینه زیادی کنید همان روتختی گزینه خوبی محسوب می شود چرا که یک ست کامل با متعلقات اضافی ، قطعا هزینه های شما را در این خرید افزایش می دهد.
یکی از مهم ترین موارد در هر ست، وجود لحاف ساده یا همان لایت است که فرق این دو در مدل و شکل آن ها است. اگر دور تا دور لحاف ساده و بدون هیچ طرحی باشد به آن لحاف لایت می گویند و اگر روتختی طرح دار باشد لحاف معمولی محسوب می شود و جنس این لحاف ها معمولا از پشم شیشه می باشد که بسیار باکیفیت و مقاوم است.
مورد بعدی ملحفه تشک است که دارای طرح و مدل های مختلفی بوده و از نظر دوختی نیز معمولا کشدار یا دوردوزی شده هستند.
ملحفه ی روانداز نیز مورد بعدی در این ست ها است. این ملحفه ها کاملا دور دوزی شده هستند و برای فصول سرد و محیط هایی با دمای پایین گزینه عالی محسوب می شوند.
همچنین می توانید روتختی های دو نفره ساده با قیمت مناسب برای استفاده بر روی تشک مهمان و مواقعی که از افراد زیادی در خانه پذیرایی می کنید را انتخاب و خریداری کنید تا در هزینه های خود صرفه جویی کرده باشید.
روتختی دونفره
 
 
 
نکات مهم در استفاده و نگهداری از روتختی دو نفره
تا حد امکان هر روز بعد از پاشدن از رخت خواب، روتختی های خود را مرتب و تمیز کنید تا نیاز به شستن سریع آن ها نداشته باشید.
در صورتی که بخواهید روتختی خود را بشویید، باید بدانید که دمای آب داغ توصیه شده ، بین سی تا چهل درجه سانتی گراد است. دمای کمتر خوب نیست و دمای بیشتر نیز باعث خرابی بافت آن می شود.
پیشنهاد می کنیم از پودرهای آنزیمی در شستشوی روتختی دو نفره خود استفاده نکنید. همچنین فشار و کشیدن بیش از حد نیز زمینه ساز خرابی و نابودی بافت های روختی را فراهم می کند.
معمولا کالاهای موجود در زمینه خواب به همراه یک برگه راهنما و دستور العمل عرضه می شوند. در صورتی که اطلاعاتی راجب به شستشوی آن ها ندارید، بهتر است قبل از دور انداختن یا پاره کردن این برگه ها، مطالعه کوتاهی از آن ها انجام دهید.
با رعایت این نکات ساده ، می توانید بهترین روتختی دونفره را برای اتاق خواب خود انتخاب ، بررسی و خریداری کنید. همچنین مواردی که برای استفاده از روتختی گفتیم، می تواند به نگهداری و حفظ کیفیت آن به شما کمک کند.

راهنمای خرید انواع سرویس خواب چوبی

۵ بازديد

استفاده از چوب در ساخت تخت و دیگر لوازم خانگی، قدمتی به طول تاریخ بشری دارد. تا حدی که برخی مورخان، از تخت های چوبی در مصر و یونان باستان نام برده اند.

این محبوبیت نه تنها با گذشت زمان کاهش پیدا نکرده، که تا چندین برابر نیز افزایش یافته و کمتر کسی را می توان یافت که علاقه ای به خرید یک سرویس خواب چوبی در کنار سایر وسایل اتاق خواب نداشته باشد! به همین جهت در این مقاله به مهم ترین نکاتی که باید در خرید سرویس خواب چوبی به آن توجه شود، خواهیم پرداخت.

راهنمای خرید سرویس خواب چوبی

 

چرا سرویس خواب چوبی؟

سرویس خواب چوبی از هر جهت یک محصول ایده آل به حساب آمده و به هر محیطی زیبایی می بخشد. این محصولات چشم نواز، به گرم تر شدن فضای خشک آپارتمان ها کمک کرده و نشاطی زائد الوصف را به منزلتان هدیه می کند.

عکس سرویس خواب چوبی شیک و ارزان

علاوه بر این محصولات چوبی، با روح کمالگرای انسان ها پیوندی عمیق دارند و در هنگام استراحت، روح شما را به آرامی نوازش می دهند. استحکام چوب در مقایسه با ام دی اف یا ملامینه، بالاتر بوده و برخلاف تخت های فلزی سرد و خشن، از لطافت و ظرافت خاصی برخوردار است.

علاوه بر همه‌ی اینها، تنوع طرح و نقش در سرویس خواب چوبی هر روزه درحال افزایش است و دست شما را در دیزاین اتاق خوابتان باز خواهد گذاشت.

 

چالشی به نام خرید سرویس خواب چوبی

در کنار محاسن شگفت انگیز چوب، باید در هنگام خرید سرویس خواب چوبی به چند نکته بسیار مهم توجه نمایید تا بتوانید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

در خرید سرویس خواب چوبی قیمت، کیفیت، طراحی و ضمانت تولید از اهمیت ویژه ای برخوردارند و احتمالا شما هم با سوالات زیادی در این بخش مواجه شده اید: برای مثال قیمت یک سرویس خواب چوبی چقدر است؟ سرویس خواب کلاسیک بهتر است یا مدرن؟ یا اینکه از کجا سرویس خواب چوبی ارزان بخریم؟ و پرسش هایی از این دست، که در ادامه به تک تک آنها می پردازیم.

خرید سرویس خواب چوبی

 

گران نخرید...

درهنگام خرید سرویس خواب چوبی، باز هم قیمت در کانون توجه افراد و خانواده ها قرار گرفته و عاملی بسیار تعیین کننده می باشد. خصوصا اینکه سرویس خواب چوبی با هر طرح و نقشی که باشد، بازهم یک کالای اصیل و گرانبها بوده و به طور معمول از دیگر انواع سرویس خواب گران تر است. دکوراسیون اتاق خواب کوچک

مدل سرویس خواب چوبی شیک و مدرن برتر سال

بنابراین قبل از هر چیزی، باید به میزان درآمد و امکان پرداخت آن توجه کنید. البته بسیاری از طرفداران این محصول، هزینه های بیشتر برای خرید سرویس خواب چوبی را یک سرمایه گذاری بلندمدت می دانند. از طرف دیگر امکان خرید قسطی از فروشگاه هایی نظیر فوکاچوب (www.fooka.ir) ، امکان دستیابی شما به خواسته هایتان را هموار خواهد کرد.

در هرحال شما قبل از خرید از فوکاچوب یا دیگر فروشگاه ها، بهتر است مشخصات و قیمت سرویس خواب مدنظرتان را با هم مقایسه کنید. خرید مستقیم از تولیدی ها نیز می تواند راه بسیار خوبی برای کاهش هزینه های پرداختی شما باشد.

 

هر گردی، گردو نیست!

توجه به قیمت سرویس خواب، هیچگاه نباید شما را از کیفیت و مرغوبیت آن غافل کند. چراکه نوع چوب و اصطلاحا جنس آن، در محصولاتی با ظاهر مشابه نیز می تواند کاملا متفاوت باشد.

عکس سرویس خواب چوب گردو مدرن

بنابراین بهتر است ضمن خرید از مراکز معتبر، این کار را به کارشناسان اهل فن بسپارید. علاوه بر این فروشگاه های بزرگی همچون فوکاچوب، اقدام به ارائه‌ی انواع ضمانت نامه های کتبی نموده و پشتیبانی فنی از محصولات خود را برعهده گرفته اند. به این ترتیب شما بدون نگرانی می توانید تا سال های متمادی از سرویس خوابی با کیفیت استفاده نمایید.

 

تخت خواب کلاسیک بهتر است یا مدرن؟

برای انتخاب طرح و مدل سرویس خواب چوبی، باید به دیزاین منزلتان دقت نموده و محصولی متناسب با آن را انتخاب کنید. سرویس خواب چوبی کلاسیک، معمولا دارای حکاکی های چشم نوازی بوده و از شکوه خاصی برخوردار است. سرویس خواب مدرن فاقد تزئینات خاصی بوده و با نیازهای روز جامعه هماهنگ است.

 

تخت خواب کلاسیک بهتر است یا مدرن؟

میزان فضای دردسترس شما نیز فاکتور مهم دیگری برای خرید سرویس خواب می باشد و تخت خواب های مدرن، اغلب در فضاهای محدود آپارتمان ها کاربردی راحت تر دارند.

 

از کجا سرویس خواب ارزان بخریم؟

شما برای خرید سرویس خواب، ممکن است گزینه های متعددی را در پیش رو داشته باشید. حتی گاهی خرید از یک کارگاه کوچک هم می تواند یک گزینه خوب محسوب شود که در حالت، غالبا خبری از ضمانت کیفیت یا خدمات پس از فروش نخواهد بود.

به همین جهت توصیه می کنیم تا با خرید از فروشگاه های معتبر، از هزینه های چند برابری تعمیرات پیشگیری نموده و سرویس خواب خود را از مراکز عرضه‌ی مستقیم کارخانجات باسابقه خریداری کنید.

از این که تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید از شما سپاس گزاریم. و به شما توصیه می کنیم حتما مقاله " معرفی و بررسی 7 فروشگاه آنلاین برتر خرید سرویس خواب " را با دقت مطالعه کنید.

علاوه براین شاید شما هم نکته یا پیشنهاد خاصی در ذهن داشته و قصد دارید آن را به موارد بالا اضافه کنید. بنابراین پیشنهاد می کنیم آن را در بخش نظرات، با ما و همه مخاطبان به اشتراک گذاشته و خریداران را برای انتخاب سرویس خوابی ارزان و باکیفیت راهنمایی نمایید.

راز های طراحی و چیدمان اتاق نوزاد دختر

۵ بازديد
اتاق نوزاد دختر باید فضایی آرامش بخش و راحت برای هر دوی نوزاد و مادر فراهم کند.
یک دکوراسیون ناکارآمد و شلوغ برای این فضا می تواند تاثیرات مستقیم و غیر مستقیم زیادی بر آرامش روانی مادر و البته سلامت کودک بگذارد. با توجه به اهمیت بالای این موضوع، ما در این مقاله را به بررسی نکاتی طلایی در طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد دختر اختصاص دهیم. اگر شما هم یک فرشته ی کوچک دارید که به تازگی قدم به این دنیا گذاشته است یا هنوز در مرحله ی انتظار شیرین هستید، این مقاله را از دست ندهید.
اتاق نوزاد دختر
 
 
تم اتاق نوزاد دختر
یکی از اولین قدم ها در طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد دختر، تصمیم گیری در مورد تم آن است. در بین پرطرفدارترین تم ها، تم های مرتبط با طبیعت بیشترین فراوانی را دارند. ساخت آبشاری از گل، استفاده از گل ها و گیاهان در بخش های مختلف دکوراسیون، کمک گرفتن از رنگ سبز و آبی در بخش قابل توجهی از پالت رنگ، استیکر دیواری طرح گل و کفپوش چوبی یا طرح چوب از گزینه های پیش روی شما برای یک تم مرتبط با طبیعت اند.
عکس تم اتاق نوزاد دختر
 
 
تخت خواب در اتاق نوزاد دختر
قرار است این تخت خواب تا چند ماه یا سال مهمان اتاق نوزاد دختر شما باشد؟ انتخاب شما متناسب با پاسخ این سوال می تواند متفاوت باشد. بسیاری از انواع تخت خواب نوزاد انعطاف پذیری بالایی دارند و با بزرگ شدن نوزاد می توان ابعاد آنها را افزایش داد یا در طراحی آنها تغییراتی ایجاد کرد. به شما توصیه می کنیم قبل از خرید سرویس تخت خواب نوزاد حتما مقاله " چگونه اتاق خواب دخترانه رویایی داشته باشیم؟ " را مطالعه کنید
تخت خواب در اتاق نوزاد دختر
تخت خواب در اتاق نوزاد دختر
 
 
پالت رنگ سفید و صورتی در اتاق نوزاد دختر
صورتی کم رنگ در صدر لیست بسیاری از افراد برای پالت رنگ اتاق نوزاد دختر است. اما قطعا نیاز به استفاده از رنگی خنثی در کنار آن برای حفظ تعادل دکوراسیون خواهید بود. در این راستا رنگ سفید یکی از گزینه های پیش روی شما است که به روشن تر و بزرگ تر به نظر رسیدن فضا هم کمک می کند.
پالت رنگ سفید و صورتی در اتاق نوزاد دختر
پالت رنگ سفید و صورتی در اتاق نوزاد دختر
 
 
مبلمان اتاق نوزاد دختر
نوع مبلمانی که برای اتاق نوزاد دختر انتخاب می کنید، اهمیت زیادی دارند چرا که سهم زیادی در آرامش و راحتی مادر و نوزاد دارند. یکی از مبلمان مورد استفاده در این فضا، صندلی است که یک صندلی راحتی راک یا گهواره ای از بهترین گزینه های پیش روی شما است چرا که فضایی راحت و آرامش بخش را برای مادر و نوزاد فراهم می کنند.
 
 
مبل تخت شو تک نفره در اتاق نوزاد دختر
از آنجا که در یک سال اول مادر درصد قابل توجهی از زمان خود را در اتاق نوزاد دختر می گذراند، اضافه کردن یک مبل تخت شو تک نفره انتخاب بسیار کاربردی ای خواهد بود. این مبل بخش زیادی از فضا را به خود اختصاص نمی دهد و همچنین بعدها می توانید آن را به دکوراسیون دیگر بخش های منزل همچون اتاق مهمان، اتاق نشیمن یا اتاق خواب اضافه کنید.
 
 
دکور دیواری در اتاق نوزاد دختر
دکور دیواری فرصت خوبی برای جان بخشیدن به دکوراسیون اتاق نوزاد دختر و شخصی سازی آن در اختیار شما قرار می دهد. نصب حروف سازنده ی اسم نوزاد روی دیوار، نصب یا آویزان کردن اسباب بازی هایی همچون حیوانات، گالری دیواری از عکس های نوزاد، آینه ی گرد دیواری، تخته سیاه یا تخته ی وایت برد و نصب طرح های اریگامی از جمله ی پرطرفدارترین ایده های پیش روی شما اند.
دکور دیواری در اتاق نوزاد دختر
 
 
کتابخانه خانگی در اتاق نوزاد دختر
بله کتاب ها از همان اول باید در دکوراسیون اتاق نوزاد دختر حضور داشته باشند تا رفته رفته در ماه ها و سال های بعد تبدیل به یکی از بهترین دوستان او شوند. اگر فضای بزرگی در اختیار دارید، یک کتابخانه چوبی با جلوه ی روستیک گزینه ی خوبی خواهد بود. همچنین شلف های دیواری مدرن ایده ای دوست داشتنی و کاربردی برای اتاق نوزاد دختر با ابعادی کوچک خواهند بود.
 
 
دیزاین دیوار در اتاق نوزاد دختر
اغلب از رنگی خنثی و روشن همچون سفید برای دیوارهای اتاق نوزاد دختر استفاده می شود اما از دیوار پنجم اتاق یعنی سقف اغلب غافل می شوند و آن را ساده و بی روح رها می کنند. پیشنهاد ما به شما انتخاب رنگی برجسته همچون قرمز ملایم یا صورتی تیره برای سقف اتاق است تا از آن نقطه ای کانونی در دکوراسیون اتاق بسازید.
دیزاین دیوار در اتاق نوزاد دختر
 
 
فضای ذخیره سازی در اتاق نوزاد دختر
کمبود فضای ذخیره سازی می تواند باعث ایجاد فضایی شلوغ و آشفته در اتاق نوزاد دختر شود و آرامش مادر را برهم زند. بنابراین نوع کمد لباس و دراوری که برای این فضا انتخاب می کنید، از اهمیت بالایی برخوردار است. طراحی بهینه، تامین فضای ذخیره سازی برای وسایل مختلف، تناسب سبک و رنگ آنها با سبک کلی دکوراسیون و البته ایمن بودن آن برای نوزاد در ماه های آینده که او شروع به راه رفتن خواهد کرد، از جمله مواردی اند که باید مد نظر قرار گیرند.
 
 
فرش در اتاق نوزاد دختر
می توان گفت فرش از جمله ی عناصر غیر قابل حذف اتاق نوزاد دختر است. اگر پالت رنگ فضا اغلب از رنگ های خنثی تشکیل شده است، با انتخاب فرشی در رنگی برجسته می توانید دکوراسیون آن را از بی روح و خسته کننده شده نجات دهید. اگر هم به اندازه ی کافی از رنگ های قوی در دکوراسیون استفاده کرده اید، رنگی تیره و خنثی همچون خاکستری گزینه ای منطقی خواهد بود. به شما توصیه می کنیم حتما قبل از خرید فرش برای اتاق دختر خود مقاله " نکاتی که برای خرید فرش اتاق کودک باید بدانید " را کامل بخوانید
فرش در اتاق نوزاد دختر
 
 
کاغذ دیواری در اتاق نوزاد دختر
پیشنهاد ما به شما استفاده از یک کاغذدیواری در رنگ و طرحی برجسته همچون آبی نفتی و تصاویر حیوانات صرفا برای یکی از دیوارهای اتاق خواب است( از سقف به عنوان دیوار پنجم غافل نشوید). در ادامه از رنگی گرم و زمینی همچون کرمی برای دیگر دیوارها استفاده کنید. تضاد ایجاد شده جلوه ای فعال و هیجان انگیز به اتاق نوزاد دختر خواهد بخشید.
سخن پایانی؛ در این مقاله به بررسی برخی از مهم ترین نکات در طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد دختر پرداختیم. شما هم می توانید تجربیات خود را در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید و ادامه دهنده ی این مقاله باشید.

7 ایده جدید و رایگان برای دکوراسیون اتاق خواب سال 2023

۶ بازديد

نوع دکوری که برای اتاق خواب تان انتخاب می کنید، سهم به سزایی در تبدیل آن به فضایی جذاب و هیجان انگیز دارد.

اتاق خواب فضایی است که این روزها اتاق کار و مطالعه ی ما نیز هست و حس و حالی که از آن دریافت می کنیم تاثیر مستقیمی بر کیفیت زندگی مان دارد، پس وقت گذاشتن برای طراحی دکوراسیون داخلی آن ارزشش را دارد. اگر علاقه مند به آشنایی با راه های تبدیل چیدمان اتاق خواب به محیطی منحصربه فرد هستید در ادامه با ما همراه باشید چرا که قصد داریم به معرفی ایده هایی متفاوت برای دکوراسیون اتاق خواب بپردازیم.

7 ایده جدید و رایگان برای دکوراسیون اتاق خواب سال 2023

 

1. کاغذدیواری گل دار؛ ایده ای همیشه مُد برای اتاق خواب

بسیاری از افراد کاغذ دیواری های گل دار را منحصر به اتاق خوابی با دکوراسیون کلاسیک می دانند، این درحالی است که از این عناصر جذاب می توان برای یک دیزاین مدرن یا معاصر نیز بهره برد. در ادامه می توانید سرویس روتختی و ملحفه را نیز با طرح کاغذدیواری ست کنید و جلوه ای جذاب و منسجم به دیزاین ببخشید. در مورد انتخاب رنگ آن هم می توانید از دو رنگ که در پالت رنگ فضا وجود دارد، استفاده کنید.

اگر هم بیشتر از رنگ های خنثی همچون بژ، طوسی، خاکستری یا سفید در دکوراسیون استفاده کرده اید، می توانید کاغذ دیواری ای با رنگ هایی برجسته انتخاب کنید تا به فضای اتاق خواب جان ببخشید. اگر به دنبال انتخابی بی دردسر هستید از کاغذدیواری ای با گل های بزرگ برای اتاق خوابی بزرگ و بالعکس استفاده کنید. اما اگر اهل جسارت به خرج دادن هستید، می توانید دقیقا برعکس عمل کنید و جلوه ای منحصربه فرد ایجاد کنید.

کاغذدیواری گل دار؛ ایده ای همیشه مُد برای اتاق خواب

 

2. عناصر دیزاین چوبی و جلوه ی بوهمین در اتاق خواب

اگر از طرفداران سبک روستیک، بوهمین، مینیمال، مدرن و معاصر هستید پس وقت آن رسیده که به استقبال عناصر دیزاین چوبی بروید. عناصری که با کیفیت و دوام بالایی که دارند از نظر اقتصادی به صرفه خواهند بود و البته در عین حال جلوه ای بی نظیر و لوکس به اتاق خواب می بخشند.

صندلی چوبی یکی از تاثیرگذارترین و خاطره انگیزترین عناصر دکوراسیون در ایجاد جلوه ای متفاوت و جذاب است که موجب ارتقای دیزاین اتاق خواب می شود. صندلی چوبی خود را می توانید با یک میز قدیمی ترکیب کنید تا جلوه ای بوهمین در دیزاین مدرن تان ایجاد کنید.

عناصر دیزاین چوبی و جلوه ی بوهمین در اتاق خواب پسرانه لاکچری

اتاق لاکچری

 

3. ست کردن چراغ رومیزی و کالای خواب برای رویایی تر شدن اتاقخواب

دیدگاه طراحان داخلی نسبت به ست کردن تغییرات زیادی کرده است. زمانی شاهد ست کردن بیشتر عناصر دیزاین از رنگ یا استایل بودیم اما امروزه کمتر شاهد ست کردن در این ابعاد هستیم. امروزه ست کردن را محدود به عناصر کمتری از دکوراسیون می کنند تا تاثیر بیشتر و البته متعادل تری از آن دریافت کنند. در این راستا یکی از جذاب ترین گزینه های پیش روی شما ست کردن یک یا چند عدد از کالای خواب همچون بالش یا تشک با چراغ رومیزی است. انتخاب هردوی آنها در رنگی برجسته از مجموعه ی آنها نقطه ای کانونی در دیزاین اتاق خواب تان خواهد ساخت.

 

4. دکور دیواری بالای تخت خواب

قسمت بالای تخت خواب فضایی مستعد برای دکور دیواری را در اختیار شما قرار می دهد. یکی از بهترین ایده ها برای این قسمت، نصب یک تابلوی بزرگ است. این تابلو اتاق خواب شما را بزرگ تر نشان می دهد و به آن جلوه ای مدرن می بخشد. همچنین می توانید یک تابلوی بزرگ را با چند تابلوی کوچک جایگزین کنید و به این صورت یک گالری دیواری جذاب خلق کنید. برای این کار نیازمند یکی از کاربردی ترین عناصر دکوراسیون اتاق خواب یعنی شلف دیواری خواهید بود تا تابلوهای کوچک و جذاب خود را روی آن قرار دهید. برای تکمیل دیزاین این بخش از اتاق خواب می توانید چندین کتاب یا گلدان کوچک را هم به ترکیب آن اضافه کنید.

خرید سرویس خواب نوزاد

 

5. آینه قدی؛ برای بزرگ تر شدن اتاق خواب

آینه قدی فضای اتاق خواب شما را روشن تر و بزرگ تر نشان می دهد و از آن فضایی مشابه آنچه در اینستاگرام شاهد آن هستید، می سازد. اگر از طرفداران سبک مینیمال و فضایی ساده هستید، یک آینه ی قدی ساده همان چیزی است که نیاز دارید. اما اگر به دنبال ایجاد فضایی رمانتیک به کمک آن هستید پس اضافه کردن ریسه های نوری به اطراف آن را امتحان کنید. این ریسه ها را می توانید از آن آویزان کنید یا در قسمت بالایی آن نصب کنید.

آینه قدی؛ برای بزرگ تر شدن اتاق خواب

خرید سرویس خواب

 

6. ساخت فضای مطالعه برای آرامش بیشتر در اتاق خواب

ایجاد فضای مطالعه بخش جدایی ناپذیر هر اتاق خوابی است. برای ایجاد این فضا تنها نیازمند یک صندلی و یک کتابخانه خانگی هستید. کتابخانه خانگی شما باید متناسب با نوع نیازهای شما و البته متناسب با سبک کلی دکوراسیون اتاق خواب تان باشد. اما آنچه جلوه ای جذاب تر و متفاوت به فضای مطالعه شما می بخشد، نوع دکوری است که برای این قسمت انتخاب می کنید. یک یا چند طرح اریگامی، گالری دیواری، تخته ی یادداشت برای نوشتن نکات و جملات جالب و تاثیرگذار و اضافه کردن گیاهان از جمله گزینه های روی میز هستند.

ساخت فضای مطالعه برای آرامش بیشتر در اتاق خواب

مبل تخت خواب شو؛ یک تیر و چند نشان در اتاق خواب

 

7. خرید مبل تخت خواب شو؛ یک تیر و چند نشان در اتاق خواب

اگر به دنبال ایده ای هستید که به کمک آن هم استفاده ی بهینه ای از فضا داشته باشید و هم جلوه ی متفاوتی به اتاق خواب تان ببخشد، پس مبل تخت خواب شو همان چیزی است که به دنبال آن هستید. امروزه مبل های تخت خواب شو در سبک و رنگ های متنوع موجود اند، درنتیجه پیدا کردن گزینه ای متناسب و منسجم با دکوراسیون فضای موردنظرتان تبدیل به یک چالش نخواهد شد

مبل تخت خواب شو؛ یک تیر و چند نشان در اتاق خواب

در این مقاله به بررسی ایده هایی متفاوت برای دکوراسیون اتاق خواب پرداختیم. شما هم می توانید نظرات و ایده هایی خود را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

خرید میز آرایش دخترانه

معرفی انواع کابینت ام دی اف (mdf) + راهنمای انتخاب

۴ بازديد
در این مقاله انواع کابینت و ویژگی‌های آن‌ها را معرفی می‌کنیم تا با توجه به این نکات کابینت مناسب برای آشپزخانه خود را انتخاب و خریداری کنید
عکس کابینت
ارکان اصلی یک خانه تشکیل شده از حال پذیرایی و آشپزخانه نقش بسزایی در خانه دارد. یکی از اجزای اصلی دکوراسیون آشپزخانه ها کابینت ‌ها هستند. در طول زندگی خود تا به حال خرید کابینت‌های مختلفی را تجربه کرده‌اید اما احتمالا اطلاعات چندان مطلوبی از کابینت‌‌ها ندارید در این مقاله انواع کابینت‌ ها را معرفی خواهیم کرد و در مورد رایج‌ترین نوع یعنی کابینت ام دی اف حال حاضر بازار صحبت می‌کنیم.
عکس کابینت مدرن و شیک
 
 
 
انواع جنس کابینت آشپزخانه
• کابینت‌PVC
• کابینت‌ فلزی
• کابینت‌ تمام چوب
• کابینت ام دی اف
 
 
خصوصیات جنس کابینت‌های آشپزخانه
کابینت فلزی
• رنگ باختن به مرور زمان
• زنگ زدن در محیط‌های مرطوب
• ایجاد جراحت توسط لبه‌های تیز در‌ها و ورق‌های فلزی رنگ
• پوسته پوسته شدن
• صدای زیاد درهنگام باز و بسته شدن درها
• قیمت ارزان تر
 
 
کابینت تمام چوب
• زیبایی
• قیمت بالا
• سبک کلاسیک
• امکان ایجاد کمد و بار توکار؛ مدل‌های کابینت های چوبی اساسا متریال بیشتری استفاده می‌کنند.
• مقاوم در برابر رطوبت هوا
• مقاوم در برابر آسیب و رطوبت
• مقاوم دربرابر حرارت
• عایقی مناسب در برابر صدا
• زیبایی ، ظرافت و تنوع رنگ
• قابلیت انعکاس نور در جنس کابینت هایگلاس
• قابلیت ایجاد طرح های مختلف همراه با بافت های گوناگون و یا طرح‌هایی از انواع نقش و نگاره‌های گل و طبیعت‌، طرح‌های اسلیمی‌، طرح‌های ورساچی‌، طرح‌‌های مدرن و یا طرح چوب‌های جنگلی
• نظافت آسان به دلیل سطحی صیقلی
 
 
کابینت پی وی سی (PVC)
• امکان اجرای تنوع بالایی از طرح‌ها و مدل‌ها
• سرعت در پروسه تولید
• مصنوعی بودن آنها و آسیب‌رسانی آنها به محیط زیست
• طرح‌ها ورنگ‌های متنوع
 
 
کابینت MDF چیست‌؟
کابینت ام دی اف از سه کلمه مخفف Medium-density fibreboard تشکیل شده است به معنی تخته فیبر چگالی متوسط. اجزای تشکیل‌دهنده MDF از خرده تکه‌های چوب که با چسب یا رزین در دستگاه‌های پرس یا بهتر است این طور بیان کنیم به صورت متراکم یا فشرده تحت حرارت خشک به قطعات مناسب برش می‌خورند.
برای تولید ورق ایرانی (مغز MDF + روکش) جهت ساخت کابینت MDF ، از مغز MDF با روکش های ملامینه ایرانی استفاده میشود. روکش‌های ملامینه کاغذ نقش‌دار آغشته به چسبی است که با فشار و حرارت پرِس شده و بر روی تخته چسبانده می‌شود.
برای تولید ورق خارجی (مغز MDF + روکش) جهت ساخت کابینت MDF‌، از مغز MDF خارجی با روکش‌های ملامینه خارجی استفاده می‌شود.
عکس کابینت مدرن ام دی اف
 
 
 
اما تفاوت آن‌ها در چیست؟
مغز ام دی اف (MDF) خارجی دارای تراکم فیبر بالاتری نسبت به مغز ایرانی است؛ که تراکم بالاتر باعث پیچ گیری بهتر برای نصب لولا‌ها و دستگیره‌ها می‌شود و به مرور زمان صدای باز و بسته شدن درب کابینت را نخواهیم داشت.(صدایی ناهنجاری که بارها و بارها به گوش همه ما رسیده است)
برای تشخیص خارجی بودن به مغز ام دی اف دقت کنید، مغز MDF های ایرانی نسبت به خارجی تیره تر است و دلیل آن استفاده از چسب بیشتر است.
 
 
راهنمای انتخاب انواع کابینت ام دی اف
برای انتخاب یکی از انواع کابینت ام دی اف باید سبک دکوراسیون داخلی خانه¬تان را بدانید و طرح انتخابی را با همان سبک دکوراسیون در آشپزخانه خود پیاده کنید.
 
 
انواع کابینت ام دی اف
سبکها از این قرار می‌باشند: سبک دکوراسیون مدرن، سبک نئوکلاسیک، سبک کلاسیک
1. سبک دکوراسیون مدرن، سبکی ساده با استفاده از نور مخفی روی سقف است و بیشتر از رنگ‌های سفید و خاکستری در فضای داخلی استفاده می کنند. مینیمال بودن اجزای دکوراسیون جز ویژگی‌های این سبک است.
2. سبک کلاسیک، یک سبک تجملاتی سلطنتی است که با تلفیقی از نقوش برجسته همراه است. مانند : ستون‌، گچبری‌ و سر‌ستون‌.
3. سبک نئوکلاسیک همان سبک کلاسیک است اما تجملات آن نسبت به کلاسیک کمتر است. می توان اینطور بیان کرد که سبک نئوکلاسیک یک سبک مجلل اما ساده است.
انواع کابینت ام دی اف
در دکوراسیون‌های مدرن دو مدل کابینت MDF براق و مات در فضای آشپزخانه استفاده می‌کنند. کابینت ام دی اف براق شامل لمی گلاس‌، انزو و های‌گلاس و کابینت ام دی اف مات شامل فرامید و ملامینه است که در دکوراسیون نئوکلاسیک از کابینت های‌گلاس در فضای آشپزخانه استفاده می‌کنند. دکوراسیون کلاسیک هم از کابینت‌های MDF ممبران در فضای آشپزخانه خود به کار می‌برند.
 
 
ایده‌های جدید برای کابینت‌های امروزی
امروزه در برخی از انواع مدل جدید کابینت، رنگ‌های کابینت که در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، متضاد انتخاب می‌شوند که این مدل کابینت‌ها جذابیت و زیبایی منحصر به فردی دارند.
مدل جدید کابینت‌های امروزی با ایده‌گرفتن از کانسپت‌های گذشته مدل طاقچه می‌باشد. یکی دیگر از مدل های جدید کابینت از روکش چوب برای کابینت ام دی اف استفاده می‌کنند که به خاطر داشتن روکش چوب هزینه بیشتری نسبت به کابینت های ام دی اف دارد اما جذابیت خاص خودشان را دارند.
یکی از ایده‌هایی که به آشپزخانه شما خاص‌بودن می‌دهد استفاده از کاشی در بین کابینت‌ها می‌باشد که به صورت کاشی شکسته یا کاشی معرق‌ای به دکوراسیون آشپزخانه‌تان زیبایی را هدیه میدهد. همه این مواردی که در بالا ذکر شد بستگی به طراح دکوراسیون داخلی خانه‌تان دارد که چطور یک کابینت جدید برای شما خلق کند.
 
 
کلام آخر
ما چهار نوع کابینت داریم که رایج‌ترین آن‌ها کابینت ام دی اف است. کابینت ام دی اف مقرون به صرفه است و نمونه خارجی آن به دلیل چسب زیاد از مرغوبیت بالایی برخوردار است. انتخاب نوع کابینت در درجه اول بستگی به بودجه در نظر گرفته شما دارد و بعد از آن توجه به سبک دکوراسیون شما اهمیت دارد.
تنوع رنگ و طرح کابینت‌های MDF و تلفیق طرح‌ها و رنگ‌ها به شما دایره انتخاب وسیع تری می‌دهد. با خیال راحت طرح ها را بررسی کنید و با سپردن اجرای آن به شرکت‌هایی که به صورت حرفه‌ای کار می‌کنند منتظر یک شگفتی در دکوراسیون منزلتان باشید. یکی از شرکت های خوشنام در حوزه تولید کابینت ام دی اف مجموعه کابینت بازار است. شما می توانید با مراجعه به وب سایت آنها نمونه کار ها را مشاهده و بررسی کنید.
در این مقاله به بررسی انواع کابینت ام دی اف پرداختیم. شما هم می توانید نظرات و ایده هایی خود را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.
انواع سرویس خواب دخترانه و پسرانه
 
 

راهنمای خرید سرویس خواب دخترانه

۵ بازديد
خرید سرویس خواب دخترانه یکی از دغدغه های معمول خانواده هایی است که دختر خانم های کودک یا نوجوانان با روحیه لطیف و مشکل پسند دارند. اگر قضیه مربوط به دختر بچه ها باشد که احتمالا با پا در میانی مادر و پدر به نتیجه خوبی می رسد، اما دختران نوجوان معمولا زیر بار انتخاب های تحمیلی والدین نمی روند.
به هر حال برای اینکه بتوانید تا اندازه ای در این صرف هزینه بزرگ شریک باشید، باید ابتدا آشنایی کلی با سبک های مختلف سرویس خواب و مزایا و معایب هر مدل داشته باشید.
راهنمای خرید سرویس خواب دخترانه
 
 
شاید بعضیها بگویند چه فرقی می کند سرویس خواب چه طرح و مدلی داشته باشد، یا اینکه منحصر به فرد باشد. مسئله اصلی این است که گرم و نرم باشد و فرزند شبها خواب راحتی در آن داشته باشد. اما نباید از این نکته غافل شد که اتاق خواب در کنار آرامش شبانه ای که به وجود می آورد، محلی برای دریافت آرامش روحی و ذهنی از طریق زیبایی های بصری است.
حالا تصور کنید مخاطب ما شخصیت های رمانتیک و رویا پردازی مانند دخترها باشند که با عناصر و وسایل اتاق شان وارد داستان های تخیلی می شوند. کودکان و نوجوانانی که زمان زیادی از روز و شب را در این حریم شخصی گرانبهای شان می گذرانند. با این توصیف توجه ویژه به اهمیت اتاق خواب دختر خانم ها و حساسیت برای خرید سرویس خواب دخترانه منطقی به نظر می رسد.
خوشبختانه این روزها والدین بیشتر از هر دوران دیگری به روحیات فرزندانشان توجه می کنند و تلاش می کنند چیدمانی ترتیب دهند، که هر چه بیشتر باعث خوشحالی بچه ها شود. این آرامش و شور و شوق می تواند از رنگ آمیزی دیوارها و انتخاب کف پوش مناسب شروع شود، اما بی تردید سرویس خواب مهم ترین بخش در اتاق خواب کودکان و نوجوانان است.
با این توصیف بری خرید سرویس خواب دخترانه ابتدا باید به هارمونی آن با محیط پیرامون توجه کرد. در مرحله بعد با توجه به ایده دکوراسیون داخلی، سبک خاصی از سرویس خواب را انتخاب کنید. مسلما پیش از هر چیز فرزندمان باید با مدل و طرح تخت خواب ارتباط برقرار کند، چرا که بیشترین زمان خود را در طول روز در کنار آن می گذراند.اما آنچه در بازار کنونی کار را سخت کرده است، تنوع گسترده تخت خوابها و سرویس های کودک و نوجوان است.
به گونه ای که از وقتی تصمیم برای خرید سرویس خواب دخترانه می گیرید، باید روزها و حتی ماه ها وقت صرف کنید تا در یکی از فروشگاههای رنگ و وارنگ، مدل مورد نظرتان با ابعاد مشخص را بیابید.
 
 
مدل های مختلف سرویس خواب دخترانه
خرید سرویس خواب دخترانه مانند سرویس بزرگسال نیست و طراحی و رنگ بندی های متفاوت تری دارد. علاوه بر این از قسمت هایی تشکیل می شود که با سرویس بزرگسال متفاوت است. برای اینکه به طرح و مدل مدرن دلخواه تان برسید، می توانید ابتدا قیمت سرویس تخت خواب دخترانه را جویا شوید. سرویس های خواب نوجوان معمولا طرح ها و رنگهای متنوع تری دارند.
سرویس های خواب معمولا شامل تخت و میز و کمد است، اما در طراحی کلی بر اساس دخترانه یا پسرانه بودن آن تفاوت های اساسی وجود دارد. در پروسه خرید سرویس خواب دخترانه قطعا با مدل های گوناگونی برخورد می کنید که خیلی از آنها برگرفته از انیمیشن ها و شخصیت های کارتونی و فانتزی است. حتما می دانید که در این سنین دختر بچه ها و نوجوانان شدیدا تمایل دارند، سرویس خوابی با تصویر قهرمان کارتونی یا شخصیت معروف فیلم مورد علاقه شان داشته باشند.
گاهی مواقع ممکن است قیمت سرویس خواب جوان دخترانه خیلی از بودجه مورد نظرتان بیشتر باشد. در چنین مواقعی می توانید با کم کردن یکی از اجزای سرویس خواب، در هزینه های خانواده صرفه جویی کنید. بنابراین لازم است قیمت تخت خواب و کمد دخترانه در مدل های مختلف را بدانید تا در مورد خرید سرویس خواب دخترانه جوان معقولانه تر تصمیم بگیرید.
 
 
قیمت سرویس تخت خواب دخترانه
خرید سرویس خواب دخترانه و سرویس خواب نوجوان ممکن است بر مبنای جنسیت در مدل های خاص، اجزا و وسایل بیشتری داشته باشد. جنس سرویس خواب ممکن است از متریال مختلفی مانند ام دی اف، چوبی، فلزی یا ملامینه و.... باشد.
معمولا تخت و کمدهای نوجوان از نوع ام دی اف تنوع طرح و مدل بیشتری دارند. پس از انتخاب طرح و مدل تخت خواب رنگ بندی این ست مورد توجه قرار می گیرد. اولویت این انتخاب با نوجوان است و می تواند سرویس خواب با هر رنگ دلخواه انتخاب کند. بهتر است در این مورد با فرزندتان صحبت کنید تا از رنگهای خیلی تیره یا رنگهای جیغ و یکنواخت که در روحیه اش تاثیر می گذارد، صرفنظر کند.
 
 
قیمت سرویس خواب تک نفره دخترانه
برای اینکه از قیمت سرویس خواب کودک در انواع مختلف اطلاع کسب کنید، بهترین راهکار این است که یا به صورت حضوری به فروشگاه های مختلف محل زندگی تان سر بزنید و یا اگر این کار با وجود ترافیک و شلوغی سخت است، می توانید قیمت سرویس خواب دخترانه را از طریق وبسایت های فروش آنلاین پیگیری کنید. خیلی از خانواده ها اعتقاد دارند برای خرید سرویس چوب باید به سراغ برندهای معتبر بروند. فوکا چوب یکی از این برندهای معتبر و مشهور تولید سرویس چوب باکیفیت است که با سالیان سال تجربه، بهترین مدل های تخت خواب را برای خرید سرویس تخت خواب دخترانه شیک به شما پیشنهاد می دهد.
در طی مدت زمانی که برای خرید سرویس خواب دخترانه اقدام می کنید، باید به سن فرزندتان و نیازهای او توجه داشته باشید. به عنوان مثال اگر کودک شما هنوز در سنین پیش از مدرسه است، می توانید سرویس تخت خواب با سه قطعه تخت، کمد و میز آینه بخرید. اما چنانچه فرزند شما به مدرسه وارد شده، علاوه بر موارد ذکر شده به میز تحریر هم نیاز دارد.
البته این را به خاطر داشته باشید که می توانید تنها اجزای مورد نیازتان را از میان تکه های سرویس خواب کودک دخترانه انتخاب کنید. معمولا کمد و تخت خواب مهم ترین بخش های تشکیل دهنده اتاق خواب هستند. در ضمن اگر طرح خاصی از سرویس خواب را به صورت آنلاین یا در فروشگاهها مشاهده کرده اید که نظرتان را جلب کرده، می توانید آن را سفارش دهید.
 
 
سفارش سرویس خواب فوکا چوب
فوکا چوب با 10 سال سابقه تولید محصولات چوبی، با به کارگیری طراحان حرفه ای و خوش ذوق و با تجهیزات و دستگاه های مدرن و بکارگیری دانش و تکنولوژی روز، حالا تبدیل به برندی مشهور شده است. در کارگاه های بزرگ فوکا چوب، در حال حاضر بیش از 400 مدل محصول مختلف تولید می شود که بخش عمده ای از آنها مربوط به سرویس خواب کودک است. در این تولیدی بزرگ تمامی محصولات پس از فرآیند تولید، توسط کارشناسان بررسی شده و سپس بارکد گذاری می شوند. بنابراین هیچ محصولی با ایراد یا مشکل در نصب قطعات جانبی اجازه خروج پیدا نمی کند. در مرحله نهایی محصولات به شکل خاصی بسته بندی شده و برای مشتریان ارسال می شوند.
یکی از دغدغه های بزرگ خانواده ها در خرید سرویس خواب دخترانه این است که تخت خواب ها پس از دو سه سال دیگر برای فرزندشان قابلیت استفاده ندارد، چرا که فرزند وارد فاز جدیدی از دوران رشد خود می شود و به ابعاد بزرگ تری از تخت خواب نیاز پیدا می کند.
 
 
خرید سرویس خواب دخترانه از برند خوب
محصولات برند فوکا چوب ویژگیهای منحصر به فردی دارند که یکی از آنها تولید تخت های دو منظوره کودک و نوجوان و تولید تخت های چهار منظوره کودک و نوجوان است. یکی از خصوصیات فوق العاده این برند، تولید محصولات چوبی با طرح های اختصاصی کودکان و نوجوانان است. با خرید سرویس خواب دخترانه از این برند می توانید محصولی را انتخاب کنید که برای سن کنونی کودکتان مناسب باشد. در ضمن به دلیل ابعاد استاندارد نوجوان، می توان تا زمان نوجوانی هم از این سرویس استفاده کرد.
جالب است بدانید در میان محصولات تولیدی این شرکت، مدلهایی وجود دارند که حالت کلبه مانند پیدا می کنند، یا اینکه به دلیل قرار گیری تخت خواب در بالای میز تحریر، حالت دو طبقه و کمجا دارند. بنابراین علاوه بر اینکه فضای کمتری اشغال می کنند، کودکان از بازی و استراحت در فضای رویایی آن بسیار لذت می برند.
همانطور که می دانید کودکان در سنین 3 تا 10 سال به تمام وسایل اتاق خواب به چشم ابزارهای بازی نگاه می کنند. بنابراین خیلی مهم است که ارتباط خوبی با وسایل اتاق خواب برقرار کنند. دختر بچه ها گاهی ساعت ها در طول شبانه روز در تخت خواب مشغول عروسک بازی هستند و این مکان را جایگاه امنی برای بازی می بینند.
با این توصیف خرید سرویس خواب دخترانه مطابق علایق و روحیات کودک، در روند رشدشان بسیار تاثیرگذار است.
 
 
چرا دقت در خرید سرویس خواب دخترانه اهمیت دارد؟
همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم، دکوراسیون اتاق خواب کودک یکی از تاثیرگذارترین محیط های رشد عاطفی کودک است. کودکان به واسطه آنچه در اطرافشان مشاهده می کنند و آرامش بصری که در آن قرار می گیرند، تکامل روحی پیدا می کنند. پس خیلی طبیعی و معقولانه است که باید برای خرید این عنصر زیبایی بصری که نشاط دهنده اتاق کودک و باعث آرامش اوست، حساسیت به خرج دهیم.
یکی از نکاتی که باید در مراحل خرید سرویس خواب دخترانه به آن توجه ویژه داشته باشید، این است که بدنه تخت خواب کاملا ایمن و استاندارد باشد و کودک یا نوجوان برای بالا و پایین رفتن از آن دچار مشکل نشود.
در بعضی تولیدات بی کیفیت و سطح پایین بازار، تخت خوابها ظاهر خشک و زمختی دارند و طراحی نرده ها و حفاظ ها به گونه ای است که هر لحظه امکان دارد به کودک آسیب بزند. قطعه های اضافی و بیرون زدگیها و نوک تیزی نرده ها یا حفاظ هایی که در جای نامناسب تعبیه شده اند، مثال هایی از این طراحی های نادرست است.
حالا راهکار چیست؟ شاید در مدتی که برای خرید سرویس خواب دخترانه با قیمت مناسب از فروشگاهها پرس و جو می کنید، با مواردی روبرو شوید که قیمت سرویس خواب دخترانه یک نفره خیلی مناسب و حتی ارزان باشد. اما این را در نظر داشته باشید که آیا چنین تختی با این قیمت، استانداردهای لازم برای استفاده کودکان را دارد. اینکه قیمت سرویس خواب یک نفره دخترانه مناسب باشد، خیلی مزیت بزرگی است اما تنها در صورتی برتری دارد که محصولی دریافتی، کیفیت لازم را داشته باشد و مشکلی برای کودک شما ایجاد نکند.
 
 
برای خرید سرویس تخت خواب دخترانه چه کنیم؟
در پروسه خرید سرویس خواب دخترانه پیش از اینکه تصمیم قطعی بگیرید، باید در مورد برند محصولات تحقیق کنید. توجه داشته باشید در برندهایی مانند فوکا چوب که بیش از 10 سال سابقه تولید محصولات و سازه های چوبی را دارند، مدتها آزمون و خطا و بررسی محصولات و رفع اشکالات فنی محصول اتفاق افتاده است.
پس این موضوع که هیچ موفقیتی اتفاقی نیست؛ کاملا در این مورد صدق می کند. شما میانبری پیش رو دارید که بدون پذیرش ریسک اشکال در محصول، می توانید بهترین انتخاب را برای خرید تخت و کمد دخترانه داشته باشید. محصولات فوکا چوب به دلیل سیستم سنجش نهایی و سالها تجربه تولید سازه های چوبی، تمام استانداردهای لازم را داراست. بنابراین با اطمینان از کیفیت و مرغوبیت کالا می توانید گزینه مناسب در میان طرح های مختلف را انتخاب کنید.
 
 
سرویس خواب نوزادی دخترانه
خرید سرویس خواب دخترانه در رده نوزادی اهمیت زیادی دارد، چرا که در این سنین استاندارد و ایمن بودن تخت خواب در راحتی نوزاد موثر است. در هنگام خرید این نوع تخت خوابها در نظر داشته باشید که عمق تخت با احتساب نرده ها خیلی زیاد نباشد، تا جابجایی نوزاد توسط والدین با مشکل مواجه نشود. خوشخواب تخت باید از جنس عالی و بدون مواد حساسیت زا باشد و حالت انعطاف پذیری استانداردی داشته باشد.
 
به عبارتی خیلی سفت یا خیلی نرم نباشد تا نوزادی که ساعت های طولانی در شبانه روز خواب است، در آن احساس راحتی داشته باشد. خرید سرویس خواب دخترانه نوزاد اصلی ترین بخش در خریدهای سیسمونی است. تخت نوزاد در نمونه های جدید معمولا همراه با باکس تعویض ارائه می شود. کمد لباس و ویترین اسباب بازی هم از اجزای جدایی ناپذیر سیسمونی است. تخت خواب های دو منظوره نوزاد و نوجوان همراه با باکس تعویض نوزادی که قابل جدا کردن است، انتخابی مناسب و ایده آل برای آینده فرزندتان است.
 
 
خرید سرویس خواب یک نفره دخترانه
در طراحی های مدرن تخت و کمد جوان دخترانه در خیلی از نمونه ها از رنگ سفید استفاده شده است. این طراحی دو دلیل عمده دارد که یکی امکان ست کردن سرویس با هر نوع دکوراسیون و اجزای اتاق خواب است. دلیل دوم به اثر آرامبخشی که رنگ سفید بر روحیه افراد دارد بر می گردد. ضمن اینکه رنگ سفید همیشه یاد آور طراحی و دکوراسیون مدرن است.
با پیشرفته شدن زندگی های امروزی و گسترش آپارتمان نشینی، فضای خانه های امروزی متراژ کمتری دارد. بنابراین خانواده ها معمولا سعی می کنند وسایل رفاهی خانه را در ابعاد متوسط و جمع و جور انتخاب کنند. این قضیه در مورد خرید سرویس خواب دخترانه هم صدق می کند. والدین معمولا به دنبال سرویس های تخت خوابی هستند که فضای کمتری اشغال کند و در مقابل بیشترین امکانات و قابلیت ها را داشته باشد.
سرویس خواب دو طبقه دخترانه یک از راهکارهای هنرمندانه برای رفع مشکل کمبود جا است. این مدل از تخت خواب هم می تواند دو نفره باشد و هم تک نفره. در مدلهای تک نفره معمولا تخت خواب در طبقه بالا قرار می گیرد و بخش پایینی تخت روی زمین، با کمد وسایل یا میز تحریر پر شده است.
در این طراحی ها تمام بخش ها و قطعات با پیچ و مهره به هم اتصال داشته و ثابت هستند. بنابراین نگرانی از بابت جابجا شدن تخت و لغزش آن وجود ندارد. مزیت بزرگ این سبک از تخت خوابهای کمجا این است که معمولا انواع دو منظوره کودک و نوجوان دارد و تا چند سال مهمان اتاق های فرزندان خواهد بود. این مدلها که این روزها با طراحی های مختلف روانه بازار می شود با استقبال زیادی روبرو شده است.
 
 
خرید سرویس خواب دخترانه از کجا؟
با توجه به مطالبی که در طول نوشتار در خصوص خرید سرویس خواب دخترانه به آن پرداختیم، احتمالا تاکنون به آگاهی های کلی در مورد اهمیت انتخاب درست رسیده اید. حالا می توانید با دید بازتری برای کالای مورد نظرتان جستجو کنید. تیم حرفه ای و متخصص حاضر در فوکا چوب می توانند به شما در خصوص بهترین گزینه خرید سرویس خواب دخترانه مشاروه بدهند و محصولی مطابق خواسته های شما و نیاز فرزندتان در اختیارتان قرار دهند. بر اساس شعار مجموعه فوکا چوب "اتاق من، جهان من است" سعی شده تا ایده آل ترین طراحی ها و باکیفیت ترین متریال در نهایت به تخت خوابی ایمن، استاندارد و آرامبخش برای اتاق خواب کودک دلبندتان تبدیل شود.
برای خرید سرویس خواب دخترانه دقت کنید؛ سرویس های خواب کودک و نوجوان در برند فوکا چوب، نه تنها کالای خواب، بلکه وسایل فضاسازی اتاق کودک محسوب می شوند. این سرویس ها به گونه ای طراحی شده اند که کودکان را برای بازی های شاد و تخیلی شان سر ذوق می آورند. از سوی دیگر دکوراسیون داخلی اتاق نیاز به عناصر تزئینی اضافی ندارد. این سبک از سرویس خواب کودک به خصوص برای خانواده هایی که بیش از یک فرزند دارند، بسیار مناسب و فرح بخش است.

7 ایده جدید برای دکوراسیون اتاق خواب سال 2023

۴ بازديد
نوع دکوری که برای اتاق خواب تان انتخاب می کنید، سهم به سزایی در تبدیل آن به فضایی جذاب و هیجان انگیز دارد.
اتاق خواب فضایی است که این روزها اتاق کار و مطالعه ی ما نیز هست و حس و حالی که از آن دریافت می کنیم تاثیر مستقیمی بر کیفیت زندگی مان دارد، پس وقت گذاشتن برای طراحی دکوراسیون داخلی آن ارزشش را دارد. اگر علاقه مند به آشنایی با راه های تبدیل چیدمان اتاق خواب به محیطی منحصربه فرد هستید در ادامه با ما همراه باشید چرا که قصد داریم به معرفی ایده هایی متفاوت برای دکوراسیون اتاق خواب بپردازیم.
دکوراسیون اتاق خواب سال 2023
 
1. کاغذدیواری گل دار؛ ایده ای همیشه مُد برای اتاق خواب
بسیاری از افراد کاغذ دیواری های گل دار را منحصر به اتاق خوابی با دکوراسیون کلاسیک می دانند، این درحالی است که از این عناصر جذاب می توان برای یک دیزاین مدرن یا معاصر نیز بهره برد. در ادامه می توانید سرویس روتختی و ملحفه را نیز با طرح کاغذدیواری ست کنید و جلوه ای جذاب و منسجم به دیزاین ببخشید. در مورد انتخاب رنگ آن هم می توانید از دو رنگ که در پالت رنگ فضا وجود دارد، استفاده کنید.
اگر هم بیشتر از رنگ های خنثی همچون بژ، طوسی، خاکستری یا سفید در دکوراسیون استفاده کرده اید، می توانید کاغذ دیواری ای با رنگ هایی برجسته انتخاب کنید تا به فضای اتاق خواب جان ببخشید. اگر به دنبال انتخابی بی دردسر هستید از کاغذدیواری ای با گل های بزرگ برای اتاق خوابی بزرگ و بالعکس استفاده کنید. اما اگر اهل جسارت به خرج دادن هستید، می توانید دقیقا برعکس عمل کنید و جلوه ای منحصربه فرد ایجاد کنید.
کاغذدیواری گل دار؛ ایده ای همیشه مُد برای اتاق خواب
دکوراسیون اتاق خواب سال 2023
 
2. عناصر دیزاین چوبی و جلوه ی بوهمین در اتاق خواب
اگر از طرفداران سبک روستیک، بوهمین، مینیمال، مدرن و معاصر هستید پس وقت آن رسیده که به استقبال عناصر دیزاین چوبی بروید. عناصری که با کیفیت و دوام بالایی که دارند از نظر اقتصادی به صرفه خواهند بود و البته در عین حال جلوه ای بی نظیر و لوکس به اتاق خواب می بخشند.
صندلی چوبی یکی از تاثیرگذارترین و خاطره انگیزترین عناصر دکوراسیون در ایجاد جلوه ای متفاوت و جذاب است که موجب ارتقای دیزاین اتاق خواب می شود. صندلی چوبی خود را می توانید با یک میز قدیمی ترکیب کنید تا جلوه ای بوهمین در دیزاین مدرن تان ایجاد کنید.
عناصر دیزاین چوبی و جلوه ی بوهمین در اتاق خواب
 
3. ست کردن چراغ رومیزی و کالای خواب برای رویایی تر شدن اتاقخواب
دیدگاه طراحان داخلی نسبت به ست کردن تغییرات زیادی کرده است. زمانی شاهد ست کردن بیشتر عناصر دیزاین از رنگ یا استایل بودیم اما امروزه کمتر شاهد ست کردن در این ابعاد هستیم. امروزه ست کردن را محدود به عناصر کمتری از دکوراسیون می کنند تا تاثیر بیشتر و البته متعادل تری از آن دریافت کنند. در این راستا یکی از جذاب ترین گزینه های پیش روی شما ست کردن یک یا چند عدد از کالای خواب همچون بالش یا تشک با چراغ رومیزی است. انتخاب هردوی آنها در رنگی برجسته از مجموعه ی آنها نقطه ای کانونی در دیزاین اتاق خواب تان خواهد ساخت.
دکوراسیون اتاق خواب سال 2023
 
4. دکور دیواری بالای تخت خواب
قسمت بالای تخت خواب فضایی مستعد برای دکور دیواری را در اختیار شما قرار می دهد. یکی از بهترین ایده ها برای این قسمت، نصب یک تابلوی بزرگ است. این تابلو اتاق خواب شما را بزرگ تر نشان می دهد و به آن جلوه ای مدرن می بخشد. همچنین می توانید یک تابلوی بزرگ را با چند تابلوی کوچک جایگزین کنید و به این صورت یک گالری دیواری جذاب خلق کنید. برای این کار نیازمند یکی از کاربردی ترین عناصر دکوراسیون اتاق خواب یعنی شلف دیواری خواهید بود تا تابلوهای کوچک و جذاب خود را روی آن قرار دهید. برای تکمیل دیزاین این بخش از اتاق خواب می توانید چندین کتاب یا گلدان کوچک را هم به ترکیب آن اضافه کنید.
دکور دیواری بالای تخت خواب
 
5. آینه قدی؛ برای بزرگ تر شدن اتاق خواب
آینه قدی فضای اتاق خواب شما را روشن تر و بزرگ تر نشان می دهد و از آن فضایی مشابه آنچه در اینستاگرام شاهد آن هستید، می سازد. اگر از طرفداران سبک مینیمال و فضایی ساده هستید، یک آینه ی قدی ساده همان چیزی است که نیاز دارید. اما اگر به دنبال ایجاد فضایی رمانتیک به کمک آن هستید پس اضافه کردن ریسه های نوری به اطراف آن را امتحان کنید. این ریسه ها را می توانید از آن آویزان کنید یا در قسمت بالایی آن نصب کنید.
آینه قدی؛ برای بزرگ تر شدن اتاق خواب
دکوراسیون اتاق خواب سال 2023
 
6. ساخت فضای مطالعه برای آرامش بیشتر در اتاق خواب
ایجاد فضای مطالعه بخش جدایی ناپذیر هر اتاق خوابی است. برای ایجاد این فضا تنها نیازمند یک صندلی و یک کتابخانه خانگی هستید. کتابخانه خانگی شما باید متناسب با نوع نیازهای شما و البته متناسب با سبک کلی دکوراسیون اتاق خواب تان باشد. اما آنچه جلوه ای جذاب تر و متفاوت به فضای مطالعه شما می بخشد، نوع دکوری است که برای این قسمت انتخاب می کنید. یک یا چند طرح اریگامی، گالری دیواری، تخته ی یادداشت برای نوشتن نکات و جملات جالب و تاثیرگذار و اضافه کردن گیاهان از جمله گزینه های روی میز هستند.
ساخت فضای مطالعه برای آرامش بیشتر در اتاق خواب​​​​​​​
 
7. خرید مبل تخت خواب شو؛ یک تیر و چند نشان در اتاق خواب
اگر به دنبال ایده ای هستید که به کمک آن هم استفاده ی بهینه ای از فضا داشته باشید و هم جلوه ی متفاوتی به اتاق خواب تان ببخشد، پس مبل تخت خواب شو همان چیزی است که به دنبال آن هستید. امروزه مبل های تخت خواب شو در سبک و رنگ های متنوع موجود اند، درنتیجه پیدا کردن گزینه ای متناسب و منسجم با دکوراسیون فضای موردنظرتان تبدیل به یک چالش نخواهد شد
مبل تخت خواب شو؛ یک تیر و چند نشان در اتاق خواب
در این مقاله به بررسی ایده هایی متفاوت برای دکوراسیون اتاق خواب پرداختیم. شما هم می توانید نظرات و ایده هایی خود را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

دانستنی هایی برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه 50 متری

۷ بازديد
با ما همراه باشید تا با راز ها و زیر بم طراحی و چیدمان دکوراسیون خانه 50 متری با کمترین هزینه آشنا شوید. با این مقاله خودتان طراح دکوراسیون منزل تان خواهید بود
کوچک بودن فضای زندگی شما فرصتی طلایی برای به کار بردن ایده هایی هیجان انگیز در راستای خلق دکوراسیونی مینیمال است.
بله با وجود بی نهایت ایده در دنیای طراحی و دکوراسیون داخلی مخصوص خانه های کوچک، دیگر کوچک بودن فضای دردسترس یک محدودیت به شمار نمی رود. در این مقاله قصد داریم به بررسی طراحی دکوراسیون داخلی خانه های 50 متری بپردازیم. اگر شما هم کنجکاوید با ایده هایی جذاب برای این فضا آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید.
دانستنی هایی برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه 50 متری
 
 
بهترین رنگ برای دکوراسیون خانه 50 متری کدام است؛ پالت رنگ روشن یا تیره؟
خب اول از همه به سراغ انتخاب رنگ دکوراسیون داخلی خانه های 50 متری برویم چرا که رنگ ها می توانند تاثیر زیادی در بزرگ تر و روشن تر نشان دادن محیط داشته باشند. اغلب توصیه می شود که برای 60 درصد پالت رنگ از رنگ های روشن و خنثی استفاده شود چرا که این رنگ ها با انعکاس نور از سطح خود فضای را بزرگ تر نشان می دهند.
اما این به معنای خداحافظی با رنگ های تیره نیست، چرا که رنگ های تیره هم با جذب نور فضا را عمیق تر و درنتیجه بزرگ تر نشان می دهند. البته فراموش نکنید رنگ های تیره می توانند فضا را تاریک تر نشان دهند، پس گزینه ی خوبی برای فضاهایی کوچک با دسترسی مناسب به نور طبیعی خواهند بود. به شما پیشنهاد میکنیم برای انتخاب درست پالت رنگی دکوراسیون خانه 50 متری خود حتما مقاله ای که درباره انتخاب رنگ منازل کوچک تحت عنوان " 7 ایده برای پالت رنگ اتاق نشیمن کوچک " نوشته ایم را بخوانید
بهترین رنگ برای دکوراسیون خانه 50 متری کدام است؛ پالت رنگ روشن یا تیره؟
 
 
فضای چند منظوره؛ بهترین ایده برای چیدمان حرفه ای خانه 50 متری
در فضاهای کوچک هدف اصلی ما استفاده بهینه از فضای دردسترس است و یکی از اولین و تاثیرگذارترین ایده های پیش روی ما ایجاد فضاهای چندمنظوره است. این به معنای ترکیب بخش های مختلف منزل برای کاربری های متفاوت است. به عنوان مثال اتاق نشیمن شما می تواند اتاق مطالعه یا حتی اتاق خواب شما هم باشد. برای این کار تخت خواب در قسمت بالای اتاق نشیمن قرار می گیرد و به این صورت سه اتاق در یک اتاق ادغام می شوند.
 
ساخت اتاق مطالعه؛ مهم ترین باید دکوراسیون منازل از کوچک تا بزرگ
فضای مطالعه از بایدهای دکوراسیون است، درنتیجه قرار نیست از در دکوراسیون داخلی خانه های 50 متری حذف شود. تمام آن چیزی که برای داشتن یک فضای مطالعه جمع و جور نیاز دارید، استفاده از یک میز تحریر دیواری کمجا و مدرن است که فضای بسیار کمی به خود اختصاص می دهد. اگر این میز فضای ذخیره سازی موردنیازتان را فراهم نمی کند، هیچ جای نگرانی نیست چرا که شلف رومیزی برای تامین همین نیاز شما طراحی شده اند.
ساخت اتاق مطالعه؛ مهم ترین باید دکوراسیون منازل از کوچک تا بزرگ
 
کاربرد محور بودن وسایل؛ نکته ای که در طراحی دکوراسیون خانه 50 متری نباید فراموش شود
در دکوراسیون داخلی خانه های 50 متری خبری از وسایل پر زرق و برق و غیرکاربردی که بخش زیادی از محیط را به خود اختصاص می دهند، خبری نیست. به عنوان مثال به جای سرویس خواب معمولی، از تخت خواب تاشو استفاده می شود تا فضای خالی قابل توجهی ایجاد شود. البته تخت خواب تاشو تنها گزینه نیست، سرویس خواب کشودار یا تخت خواب جک دار هم از گزینه های بعدی پیش روی شما هستند چرا که به نسبت محیطی که به خود اختصاص می دهند، فضای ذخیره سازی زیادی برای تان فراهم می کنند. اگر به دنبال ادغام اتاق خواب یا اتاق مهمان و اتاق نشیمن هستید، از مبل تخت خواب شو هم غافل نشوید.
کاربرد محور بودن وسایل؛ نکته ای که در طراحی دکوراسیون خانه 50 متری نباید فراموش شود
 
تخت دو طبقه؛ انتخاب اول برای اتاق کودکان در آپارتمان 50 متری
تخت خواب دوطبقه ای که طبقه ی پایین آن به جای تخت خواب به فضای بازی کودک یا مطالعه یا حتی فضای ذخیره سازی اختصاص دارد، گزینه جذابی است که طرفداران زیادی در بین کودکان و نوجوانان دارد. شما می توانید برای آشنایی بیشتر با مزایا و معایب تخت دو طبقه مقاله " معرفی و بررسی تختخواب دوطبقه " را مطالعه کنید.
 
جداسازی فضا؛ تصمیمی موثر در ایجاد نظم خانه های کوچک
استفاده از دیوار برای جدا کردن بخش های مختلف منزل تنها گزینه ی روی میز نیست بلکه این روزها از ایده هایی جذاب تر و مینیمال تر در بسیاری از خانه ها برای این کار استفاده می شود. استفاده از پارتیشن خانگی فلزی یا ام دی اف یکی از گزینه ی پیش روی شما است که جلوه ای مدرن به فضا می بخشند. گزینه بعدی کمک گرفتن از عناصر دکوراسیون برای جداسازی بخش های مختلف است. به عنوان مثال کتابخانه خانگی را بین ست مبلمان در اتاق نشیمن و میز و صندلی مطالعه تان قرار دهید تا فضای مطالعه ی تان از اتاق نشیمن تان جدا شود.
جداسازی فضا؛ تصمیمی موثر در ایجاد نظم خانه های کوچک​​​​​​​
 
آینه در دکوراسیون داخلی خانه های 50 متری
نقش آینه ها در بزرگ تر نشان دادن فضا را دست کم نگیرید. آینه ها بدون اینکه بخشی از فضای افقی را به خود اختصاص دهند، جلوه ای جذاب به چیدمان می بخشند. اضافه کردن آینه به دکوراسیون می تواند در قالب یک آینه قدی، یک آینه ی دیواری گرد، گالری دیواری ای از چندین آینه در ابعاد کوچک و یا در قالب آینه ی روی در کمد باشد.
سخن پایانی؛ از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید، از شما متشکریم. امیدواریم ایده هایی که دراینجا برای دکوراسیون داخلی خانه های 50 متری معرفی شدند، به شما در داشتن یک دکوراسیون کاربردی و مدرن کمک کند. خوشحال می شویم شما هم ایده های خود را در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

معرفی 13 مدل از معروف ترین انواع صندلی دنیا + مرکز خرید آنلاین

۵ بازديد

صندلی ها یکی از اساسی ترین عناصر دکوراسیون و راحت ترین راه برای ارتقا و تغییر حس و حال فضای آن هستند و چه برای اتاق ناهارخوری، چه برای کار و مطالعه و چه برای استراحت کردن مورد استفاده قرار گیرند، در طرح و رنگ های مختلفی موجود اند و شما می توانید به راحتی به انتخاب بپردازید. 

 

 

بسیاری از صندلی هایی که امروزه در دنیای دکوراسیون حضور دارند، پیشینه ای تاریخی دارند که با تغییراتی همراه بوده اند و بقیه طرح های مدرنی هستند که در دهه های اخیر قدم به منازل و ادارات ما گذاشته اند. بله صندلی ها خانواده ی پرجمعیتی دارند که هر یک از آنها قادر خواهد بود حس و حال متفاوتی به فضا بخشد. اگر به دنبال آشنایی بیشتر با انواع صندلی به همراه معرفی برترین مراکز خرید آنلاین آن هستید، در ادامه با این مقاله همراه ما باشید.

1. صندلی ناهارخوری؛ برای دورهمی های خانوادگی

وقتی در مورد صندلی های مورد استفاده در دکوراسیون منزل صحبت می کنیم، اول از همه این صندلی ناهارخوری است که به ذهن ما می رسد. صندلی ای که یکی از عناصر اصلی دیزاین اتاق ناهارخوری یا آشپزخانه است و در صورتی که به درستی انتخاب شود می تواند سهم زیادی در ارتقای دکوراسیون آن داشته باشد. در خرید صندلی ناهار خوری  در کنار قیمت به اندازه آن، جنس صندلی، راحتی و سبک و استایل آن توجه داشته باشید تا خریدی رضایت بخش را تجربه کنید.

صندلی ناهارخوری؛ برای دورهمی های خانوادگی

 

2. صندلی شنی؛ یک انتخاب راحت برای همه

صندلی شنی در دسته صندلی های راحتی قرار می گیرد و یکی از هیجان انگیزترین انواع صندلی که این روزها طرفداران زیادی در رده های سنی مختلف دارد. صندلی شنی یا بین بگ با انواع پارچه ها از جمله کتان، مخمل و چرم که درون آن با یونولیت یا گرانول خرد شده فومی پر شده، ساخته می شوند. این صندلی ها علاوه بر راحتی قابل توجهی که برای شما فراهم می کنند، به عنوان یک عنصر دکوری برای دیزاین منزل شما نیز کاربرد دارند و می توانند فضایی متفاوت و هیجان انگیز از اتاق خواب، اتاق بازی، اتاق کار یا اتاق نشیمن شما بسازند.

صندلی شنی؛ یک انتخاب راحت برای همه

 

3. صندلی راحتی؛ انواع صندلی چند منظوره در خانه

یکی از رایج ترین انواع صندلی برای دکوراسیون منزل، صندلی های راحتی هستند. این صندلی ها علاوه بر راحتی، شکوه خاصی نیز به فضا می بخشند. این صندلی ها با تنوع بالایی که در طرح دارند می توانند در اتاق نشیمن به عنوان صندلی راحتی، در اتاق ناهارخوری یا آشپزخانه به عنوان صندلی ناهارخوری یا در اتاق کارتان به عنوان صندلی میز تحریر مورد استفاده قرار بگیرند.

صندلی راحتی؛ انواع صندلی چند منظوره در خانه

سرویس خواب دونفره

4. صندلی راک؛ یک حس نوستالژی اما مدرن 

وقتی صحبت از یک صندلی هیجان انگیز باشد، صندلی شنی اولین گزینه ای نیست که به ذهن مان می رسد؛ بلکه صندلی راک با حس نوستالژی ای که برای ما به همراه دارد اولویت بالاتری داشته و طرفداران بیشتری دارد. انواع صندلی راک در ایران عبارت اند از صندلی راک مدرن، کلاسیک، مبلی، راک باغی، لهستانی، دونفره و کودک. این صندلی ها که جزء جدایی ناپذیر اتاق رویایی بسیاری از ما است، قادراند فضایی رمانتیک، خاطره انگیز و آرامش بخش را برای ما به ارمغان آورند.

صندلی راک؛ یک حس نوستالژی اما مدرن

 

5. صندلی چسترفیلد؛ همه فن حریف در دکوراسیون ها

صندلی چسترفیلد، عنصری از دکوراسیون نیست که در هر منزلی بتوان شاهد آن بود چرا که با توجه به سبک و طراحی خاص و کلاسیکی که دارد، گزینه مناسبی برای سبک دکوراسیون هایی همچون کلاسیک، ترکیه ای، بوهمین یا روستیک خواهد بود و کمتر در یک دکوراسیون مدرن یا مینیمال از آن استفاده می شود. البته اگر اهل جسارت به خرج دادن هستید، می توانید به عنوان عنصری برجسته و متفاوت یا حتی نقطه کانونی یک دیزاین مدرن نیز از آن استفاده کنید.

 

6. صندلی آموزشی؛ خرید حیاتی برای مدیران مدرسه

اجازه دهید کمی از فضای منزل فاصله بگیریم و به صندلی مورد استفاده در فضاهای آموزشی بپردازیم. صندلی آموزشی بر اساس استفاده ای که از آنها می شود، انواع بسیار متنوعی دارند که اصل اول در آنها توجه به استاندارد بودن و راحتی است چرا که فرد قرار است ساعت های نسبتا طولانی روی آن بنشیند و یک صندلی غیراستاندارد می تواند تاثیرات منفی زیادی بر سلامت جسمی و میزان بازده او داشته باشند.

 

7. صندلی لانژ؛ همیشه روی بورس

یکی دیگر از صندلی هایی که در رده صندلی های راحتی قرار می گیرد، صندلی لانژ است که به دلیل محبوبیت بالایی که دارد بطور جداگانه به بررسی آن می پردازیم. این صندلی در طول شش دهه ی گذشته تغییراتی در زمینه ی مواد اولیه ی مورد استفاده در آن و طرح داشته است بطوریکه امروزه علاوه بر طرح اولیه که مربوط به شرکت ایمز هست، شاهد حضور صندلی لانژ گهواره ای، لانژ استخری و انواع کمتر معروفی از آن هستیم. ناگفته نماند که این صندلی ها اغلب به یک زیرپایی یا اتومان برای تکمیل حس راحتی بی نظیری که برای فرد فراهم می کنند، دارند.

 

8. صندلی اسلیپر؛ صندلی مخصوص عاشقان رمانتیک

این صندلی ها در رده صندلی های فانتزی قرار می گیرند و با جذابیت و طراحی منحصربه فردی که دارند، طرفداران زیادی پیدا کرده اند.  اسلیپرها بدون دسته و با پایه هایی کوچک عرضه می شوند و تنوع آنها بیشتر به طرح و جنس پارچه ای که قسمت نشیمن و پشتی از آن ساخته شده برمی گردد. اگر به دنبال صندلی ای رمانتیک هستید، صندلی اسلیپر همان گزینه ای است که به دنبال آن هستید.

صندلی اسلیپر؛ صندلی مخصوص عاشقان رمانتیک

 

9. صندلی اپن؛ انتخاب ویژه آپارتمان نشین ها

از جمله صندلی هایی که می توان گفت برای هر خانه ای بخصوص آنهایی که فضای محدودی دارند، لازم است. بله صندلی اپن یکی از کاربردی ترین انواع صندلی است که فضای کمی را به خود اختصاص می دهد و با تنوع بالایی که در طرح و رنگ دارد، قابلیت سازگاری با انواع سبک های دکوراسیون را دارد. در انتخاب این نوع صندلی انواعی از آن را که ارتفاع قابل تنظیمی دارند، گزینه های بهتری خواهند بود. این صندلی ها به دلیل نوع کاربردی که دارند، معمولا بدون پشتی یا با پشتی کوتاه تولید می شوند.

صندلی اپن؛ انتخاب ویژه آپارتمان نشین ها

 

10. صندلی تولیپ؛ انتخاب اول مینیمالیست ها

صندلی تولیپ یا لاله که طراحی آن به شش دهه قبل برمی گردد، گزینه ای مناسب برای دکوراسیون های مینیمال و مدرن است چرا که با داشتن یک پایه و طراحی ساده اش نزدیکی زیادی به شعار این سبک یعنی "کمتر، بیشتر است" دارد. این نوع صندلی مناسب فضای اداری، رستوران و کافی شاپ و همچنین اتاق ناهارخوری منزل شما است.

 

11. صندلی میز کامپیوتر؛ خرید حساس اما لذت بخش

این روزها بسیاری از ما درصد قابل توجهی از زمان خود را که بطور میانگین 40 ساعت در هفته برآورد می شود، پشت کامپیوتر و لپ تاپ در محل کار یا منزل می گذرانیم و این باعث شده امروزه صندلی کامپیوتر یا اداری با استانداردهای لازم و راحتی بالا در طرح و رنگ های مختلف در دسترس باشند. آنچه در مورد این نوع صندلی ها اهمیت پیدا می کند توجه به ارتفاع، عمق و عرض، پشتی استاندارد، جنس قسمت نشیمن گاه صندلی و ارگونومیک بودن آن است تا بتوانیم با خیال راحت زمان زیادی را تقریبا بطور روزانه به نشستن روی آنها و کار کردن یا مطالعه اختصاص دهیم.

صندلی میز کامپیوتر؛ خرید حساس اما لذت بخش

 

12. صندلی تخم مرغی؛ جدید ترین مدل صندلی قرن

صندلی تخم مرغی یکی دیگر از صندلی هایی است که تولد آن به قرن بیست برمی گردد و  توانست در آن زمان توجه زیادی را به دلیل طراحی جالبش به خود جلب کند. بعد از گذشت بیش از نیم قرن از تولد صندلی تخم مرغی، این نوع صندلی همچنان در فضاهای اداری و منازل طرفداران خاص خود را دارد. اگر به دنبال جلوه ای زیبا و متفاوت در دکوراسیون منزل یا محل کار خود هستید، صندلی تخم مرغی یکی از هیجان انگیز ترین، آرامش بخش ترین و راحت ترین انتخاب های پیش روی شما خواهد بود.

 

13. صندلی چوبی؛ پیشکسوت پیشتاز بازار صندلی ها

آخرین صندلی ای که در این مقاله قصد داریم به بررسی آن بپردازیم یکی از قدیمی ترین انواع صندلی است که در معنای واقعی کلمه نیاز به معرفی یا تعریف ندارد چرا که نام آن به خوبی دوام، شکوه و راحتی آن را نشان می دهد. از جمله امتیازات زیادی که اضافه کردن یک صندلی چوبی به دکوراسیون برای شما خواهد داشت می توان به استحکام و ماندگاری بالای آن، نگهداری راحت، حس گرمی و صمیمیتی که به فضا می بخشد، تنوع بالا و باشکوه بودن اشاره کرد.

تا به اینجا به بررسی 13 نوع صندلی برتر و پرکاربرد در دنیای طراحی و دکوراسیون داخلی پرداختیم. سوالی که اینجا پیش می آید این است که اگر بخواهیم هر یک از این صندلی ها را بطور آنلاین خرید کنیم، به کدام فروشگاه آنلاین برای داشتن خریدی رضایت بخش می توانیم اعتماد کنیم؟ در ادامه ی این مقاله با ما همراه باشید تا با بهترین فروشگاه اینترنتی برتر در زمینه فروش انواع مختلف صندلی آشنا شویم.

 

فروشگاه آنلاین بزرگ دیجی کالا

دیجی کالا که کار خود را از سال 1385 آغاز کرد، در حال حاضر در زمینه فروش محصولاتی در حوزه های مختلف از جمله دکوراسیون به فعالیت می پردازد. دیجی کالا برخلاف فروشگاه قبلی بطور تخصصی در حوزه عناصر مختلف دکوراسیون فعالیت نمی کند اما تنوع محصول خوبی داشته و آنچه از آن گزینه ی مناسبی برای خرید می سازد قسمت نظرات کاربران آن است که اغلب می توان به عنوان مرجع خوبی از ویژگی ها و کیفیت محصول روی آن حساب باز کرد. از دیگر امتیازات خرید از دیجی کالا می توان موارد زیر را نام برد:

•    طرح های تخفیفی مختلف
•    قابلیت برگشت کالا
•    باشگاه مشتریان 
•    پشتیبانی 24 ساعته
•    ضمانت اصل بودن کالا

به پایان این مقاله در مورد انواع صندلی و معرفی مراکز خرید آنلاین این عنصر جذاب دیزاین رسیدیم. اگر شما هم تجربه، نظر یا سوالی در این خصوص دارید، خوشحال می شویم آن را با ما به اشتراک بگذارید.

8 ترفند سریع و کم هزینه برای تغییر حال و هوای خانه

۶ بازديد

پزشکان جان انسان های زیادی را با ساختن یک زندگی سالم و طراحان داخلی با ساختن زندگی ای که ارزش زندگی کردن دارد، نجات می دهند

 

بله درحالیکه بسیاری از ما تاثیر طراحی و دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی و اتاق خواب ها را بر سلامت جسمی و روحی خود دست کم می گیریم اما واقعیت این است که فضایی که در آن زندگی می کنیم تاثیر قابل توجهی بر روحیات ما دارند. گاهی دلیل این کم توجهی و آپدیت نکردن دیزاین منزل مسائل مالی یا نبود وقت کافی است اما بی نهایت ایده برای تغییر دکوراسیون منزل وجود دارد که نیازمند صرف زمان و هزینه ی زیادی نیستند.

 

اگر شما هم می خواهید با پرطرفدارترین و به روزترین این ایده ها آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید، چرا که در این مقاله با 8 ترفند سریع و کم هزینه برای تغییر حال و هوای خانه آشنا خواهیم کرد.

 

 

1. تغییر چیدمان عناصر دکوراسیون؛ اقتصادی ترین روش برای تغییر دیزاین خانه

اولین قدم بدون اینکه نیازمند صرف اضافه کردن عنصر جدیدی به دکوراسیون باشید، تغییر نوع چیدمان عناصر فعلی است. کار خود را با جابه جا مبلمان، صندلی و میز جلو مبلی شروع کنید.

 

سعی کنید قوانین موجود در این راستا را فراموش کنید و عنصر خلاقیت را به فرآیند آپدیت کردن دکوراسیون منزل خود اضافه کنید. در ادامه می توانید تغییر نقاط کانونی دیزاین فضا را امتحان کنید تا شاهد تغییرات قابل توجهی باشید. چطور؟

 

تغییر چیدمان شامل جابه جا کردن عناصر بین بخش های مختلف هم می شود. به عنوان مثال آباژوری که در اتاق خواب بوده را می توانید به اتاق نشیمن منتقل کنید و متناسب با پالت رنگ اتاق نشیمن و رنگ و طرح آباژور از آن یک نقطه ی کانونی جدید بسازید. در ادامه می توانید تابلوی نقاشی برجسته ای که در اتاق نشیمن بوده را به اتاق خواب منتقل کرده تا در دیزاین آنجا به عنوان یک نقطه ی کانونی جذاب بدرخشد. موارد این چنینی بسیاری هستند که با جابه جا کردن آن بین اتاق های منزل، می توان به حس و حال جدیدی در طراحی داخلی آنها دست یافت. به شما توصیه می کنیم اگر میخواهید جدی تر فرآیند آپدیت را شروع کنید حتما مقاله پرطرفدار " 10 قانون طلایی چیدمان پذیرایی به سبک حرفه ای ها " را مطالعه کنید.

تغییر چیدمان عناصر دکوراسیون؛ اقتصادی ترین روش برای تغییر دیزاین خانه

 

 

2. تقسیم بندی کردن فضا؛ راه حلی برای حفظ حریم خصوصی در خانه

ایده ی مدرن بعدی که در عین تغییر حال و هوای خانه بسیار کاربردی هم هست، تقسیم بندی کردن فضای موردنظر به کمک عناصر دکوراسیون است. به عنوان مثال برای ترکیب اتاق نشیمن و اتاق ناهارخوری و در عین حال ایجاد قلمروی مجزا و پیچیده ای برای هریک از آنها می توانید از میز ناهارخوری تان کمک بگیرید. در قدم بعدی مبل خود را در مرکز اتاق و پشت به میز قرار دهید. سپس یک قفسه ی ظروف هم سطح با آن را پشت به آن قرار دهید تا دو قسمت با کارکردهای اتاق ناهارخوری و اتاق نشیمن داشته باشید. فضای روی قفسه ی ظروف همچنین محل مناسبی برای قرار دادن کتاب، لامپ های تزئینی کوچک و دیگر موارد مشابه برای برجسته تر کردن دیزاین هستند. همچنین اگر تصمیم گرفتید که حرفه ای تر فضا های منزل خود را از هم تفکیک کنید بهتر است به فکر خرید یک پارتیشن خانگی باشید. شما میتوانید انواع پارتیشن خانگی را در جنس های مختلف مانند ام دی اف، چوب و فلز و... را در فروشگاه اینترنتی بلج با آدرس www.bolej.ir با تصاویر با کیفیت مشاهده و به صورت قسطی خرید کنید.

تقسیم بندی کردن فضا؛ راه حلی برای حفظ حریم خصوصی در خانه

 

 

3. فاصله دادن عناصر دکوراسیون از دیوار؛ قانون نانوشته در طراحی دکوراسیون منزل

این هم یک ایده ی بدون نیاز به صرف هزینه ی دیگر که بسیاری در عین ساده بودن، از آن غافل می شویم. چسباندن عناصر دکوراسیونی همچون مبلمان به دیوار همیشه بهترین گزینه نیست. این باور اشتباه که با این کار فضای منزل شما بزرگ تر به نظر خواهد رسید، را نادیده بگیرید. درواقع اگر عناصر بزرگ دیزاین همچون مبلمان را مقداری از دیوار فاصله دهید، فضا بزرگ تر و جادارتر دیده خواهد شد.

فاصله دادن عناصر دکوراسیون از دیوار؛ قانون نانوشته در طراحی دکوراسیون منزل

 

4. استفاده از گالری دیواری؛ ایده ای که هیچ وقت از آن خسته نمی شوید

اگر به دنبال تغییر حس و حال دکوراسیون منزل تان هستید، سعی کنید به شخصی سازی هر چه بیشتر آن بپردازید. دیزاین منزل شما قرار است منعکس کننده ی شخصیت و علائق شما باشد و یکی از کارهای هیجان انگیزی که در این راستا می توانید انجام دهید، ساخت یک گالری دیواری است که در عین حال که یک عنصر دکوری متفاوت، به روز و جذاب روی دیوار است، نیازمند صرف زمان و هزینه ی زیادی نیست. هر یک از فضاهای منزل شامل اتاق خواب، راهرو، آشپزخانه، اتاق نشیمن و حتی سرویس بهداشتی می توانند گزینه های مناسبی برای نصب گالری دیواری باشند.

استفاده از گالری دیواری؛ ایده ای که هیچ وقت از آن خسته نمی شوید

 

5. شلف دیواری؛ بهترین انتخاب برای دیزاین دیوار خانه آپارتمانی

جدیدترین، پرطرفدارترین و مدرن ترین نوع قفسه در دنیای طراحی داخلی، شلف دیواری است که کاربردهای متفاوتی در قسمت های مختلف منزل از اتاق خواب گرفته تا سرویس بهداشتی دارند. از شلف های دیواری می توان برای قرار دادن قاب عکس های گالری دیواری، عناصر تزئینی، کتاب ها، حوله ها و دیگر عناصر مرتبط با سرویس بهداشتی و حمام، ظروف آشپزخانه، گلدان های کوچک و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد و تا حد قابل توجهی جلوه ی دیزاین را تغییر داد. برای خرید جدید ترین طرح های شلف دیواری حتما به وب سایت فروشگاه بلج سر بزنید. شما در بلج می تونید از بین صدها مدل جدید شلف دیواری ، بهترین را برای خود انتخاب کنید

تخت و کمد نوزاد

 

6. توجه به نورپردازی کاری در کنار محیطی و تاکیدی

تغییر لایه های نورپردازی بیشتر از آنکه فکرش را بکنید، می تواند فضایی رمانتیک، متعادل و منسجم را برای شما به ارمغان آورد. درنتیجه ی توجه به سه لایه ی نورپردازی شامل نور محیطی، تاکیدی و کاری، هریک از فضاهای منزل و البته بخش های مختلف مربوط به هر یک از آنها دارای سطح متفاوتی از روشنایی متناسب با کارکردشان و نیاز شما خواهند داشت. در این راستا برای نور کاری سعی کنید از آباژورهایی متناسب با سبک دکوراسیون فضا استفاده کنید تا در عین کاربردی بودن برای زمان مطالعه یا دیگر کارهایی که به نور کاری نیاز دارند، جلوه ی زیبایی برای دیزاین به همراه آورند.

توجه به نورپردازی کاری در کنار محیطی و تاکیدی

 

 

 

7. جابه جا کردن تلویزیون؛ بهترین روش برای تغییر نقطه کانونی خانه

تلویزیون و میز تلویزیون شما تاثیری فراتر از آنچه تصور کنید دارند و با جابه جا کردن آنها می توانید تغییراتی عمده در چیدمان منزل متناسب با محل جدید قرارگیری شان اعمال کنید. در بسیاری از اتاق نشیمن ها از تلویزیون بعنوان نقطه ی کانونی استفاده شده و دیگر عناصر دکوراسیون حول محور آنها چیده می شوند. همچنین سعی کنید تلویزیون را در محلی قرار دهید که اطراف آن عناصری همچون گالری دیواری، شلف دیواری و دیگر موارد مشابه وجود دارند تا اطراف آن بیش از حد ساده و خالی نباشد.

جابه جا کردن میز تلویزیون؛ بهترین روش برای تغییر نقطه کانونی خانه

 

8. حداقل یک آینه در هر اتاق منزل نصب یا آویزان کنید

آخرین ترفند سریع و کم هزینه ای که در این مقاله قصد داریم به معرفی آن بپردازیم، استفاده از آینه در بخش های مختلف منزل است. آینه با انعکاس نور از سطح خود فضا را بزرگ تر و روشن تر نشان می دهند.  اما قرار دادن آینه در مکان اشتباهی دقیقا به اندازه ی استفاده نکردن از آن می تواند تاثیر منفی بر دیزاین داشته باشد. آینه ها را در دیواری که قائم به دیوار دارای پنجره است، نصب کنید و نه روی دیوار روبه روی آنها. برای خرید مدل های مختلف دیواری و قدی آینه سری به صفحه خرید آینه قدی و دیواری بلج بزنید و مدل های جدید ارزان قیمت را مشاهده و بررسی کنید.

حداقل یک آینه در هر اتاق منزل نصب یا آویزان کنید

 

در این مقاله در کنار شما به معرفی 8 ترفند سریع و کم هزینه برای تغییر حال و هوای خانه پرداختیم. برای اطلاع از جدیدترین ایده ها با ما همراه باشید. شما نیز می توانید نظرات و تجربیات خود را در ادامه با ما به اشتراک بگذارید.